Passa al contingut principal

L’EXPRESSIÓ PLÀSTICA A CICLE INICIAL

Recollint un fragment de l’article Els colors de l’ensenyança de M. Martín, l’expressió plàstica és una de les activitats més gratificants pels infants. A través dels seus sentits i les seves percepcions comencen a conèixer i comprendre la realitat que els envolta. Tot allò que els nens i nenes observen i experimenten esdevé la base per anar adquirint coneixement d’ells mateixos, dels objectes, del llenguatge i de les emocions. Per això, és molt important en el procés artístic la lliure expressió, posant en valor l’impuls i espontaneïtat per desenvolupar la pròpia estètica.

A l’escola, en les primeres etapes, la plàstica serveix d’eina per acostar als infants al coneixement i al creixement, amb l’objectiu d’ajudar al nen a adquirir una sèrie d’hàbits. Observar, comunicar, expressar-se i desplegar tot un món sensorial. Per això cal proporcionar-los un bon ambient, ja que aquest constitueix un element bàsic que facilita que els alumnes entrin en contacte amb aquest món.

PINTEM LA TARDOR

A continuació, us volem presentar el “projecte de tardor” que hem dut a terme amb el grup d’alumnes de cicle inicial durant el primer trimestre dins l’activitat d’expressió plàstica que realitzem a l’aula de forma setmanal.

En arribar la tardor vam pintar un mural entre tots els alumnes per representar la tardor aconseguint una creació conjunta ben bonica. Per realitzar l’activitat vam utilitzar diferents estris com són el pinzell, el corró d’esponja, raspalls, les pròpies mans i diversos materials plàstics com són la pintura tempera i la pintura de mans amb els colors propis de la tardor. Els alumnes van escollir els estris i colors que més els va venir de gust.


Va ser una nova experiència doncs per realitzar el mural els nens van pintar de peu i en posició vertical a la paret. Això els va permetre una llibertat de moviment i expressió amb tot el cos que van gaudir molt. Un cop acabat, el vam exposar a la paret de la classe juntament amb alguns elements naturals de tardor que han servit per acabar de decorar-lo.



La següent activitat va consistir en realitzar cada alumne un quadre de tardor. Per aquesta creació cada nen va pintar de forma lliure sobre un llenç utilitzant diversos materials i pintures amb els colors propis de la tardor. Els alumnes van fer la seva producció pintant sobre un cavallet. D’aquesta forma van poder experimentar una nova forma d’expressió utilitzant diferents materials i tècniques.


En aquesta nova experiència hem acompanyat als alumnes, donant explicacions, animant-los a descobrir coses noves, ajudant-los en les seves produccions, oferint-li materials, tècniques diverses i estímuls que els motivaren a experimentar.


Ha estat una gran experiència per alumnes i mestres del grup i ho hem gaudit molt.


Desitgem que us agradin tant com a nosaltres els productes finals.

Grup de Cicle Inicial

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada