Passa al contingut principal

ART i CONFINAMENT - Doris Salcedo

L'art a les escoles, generalment es viu com a pinzellades dins de l'activitat de plàstica o durant la setmana cultural, on mestres i alumnes tenim l'ocasió d'endinsar-nos en un nou món de creativitat. Igual que aprendre tècniques artístiques i adquirir noves destreses, val la pena saber, que en el món de l'art no hi ha límits ni fronteres, més que les que ens posem nosaltres mateixos, i que l'art contemporani pot ser una via d'expressió artística, que pot fer-nos vibrar i comprendre millor el nostre entorn.

En l'art contemporani, la part que es treballa més, és el CONCEPTE. Aquest concepte que és el que ens vol transmetre l'artista creador i que en l'espectador ha de generar una emoció (positiva o negativa... tot hi cap).

L'artista contemporània que us volem presentar avui és Doris Salcedo. És una artista colombiana, que ha exposat la seva obra als millors museus del món. Amb la seva obra representa, la majoria d'ocasions, les pèrdues que hi ha en les grans catàstrofes mundials. Apila objectes omplint el buit que ens deixen aquests successos i avui us volem convidar a fer el mateix, des de casa, amb objectes quotidians i seguint la linia de treball i el concepte de l'artista.

Us convidem a reflexionar tot el que l'epidèmia mundial del COVID-19 ens ha près, tot el que ha près al món en general i a omplir-ho apilant algun objecte de casa, com faria la Doris Salcedo, amb el concepte de reconstruir el nostre entorn i omplir de significat aquest moment que vivim.

A continuació us donem algunes idees per fer-ho en aquesta presentació i ja sabeu, que ens encantarà rebre les vostres fotos sent uns autèntics artistes d'art contemporani!

A CREAR!




----------------------------------------------

El arte en las escuelas, generalmente se vive como pinceladas dentro de la actividad de plástica o durante la semana cultural, donde maestros y alumnos tenemos la ocasión de adentrarnos en un nuevo mundo de creatividad. Igual que aprender técnicas artísticas y adquirir nuevas destrezas, merece la pena saber, que en el mundo del arte no hay límites ni fronteras, más que los que nos ponemos nosotros mismos, y que el arte contemporáneo puede ser una vía de expresión artística, que puede hacernos vibrar y comprender mejor nuestro entorno.

En el arte contemporáneo, la parte que se trabaja más, el del CONCEPTO. Este concepto que es el que nos quiere transmitir el artista creador y que en el espectador tiene que generar una emoción (positiva o negativa... todo cabe).

La artista contemporánea que os queremos presentar hoy es Doris Salcedo. Es una artista colombiana, que ha expuesto sus obras en los mejores museos del mundo. Con su obra representa, en la mayoría de ocasiones, las pérdidas que hay en las grandes catástrofes mundiales. Apila objetos llenando el vacío que nos dejan estos sucesos y hoy os queremos invitar a hacer lo mismo, desde casa, con objetos cotidianos y siguiendo la línea de trabajo y el concepto de la artista.

Os invitamos a reflexionar todo lo que la pandemia mundial del COVID-19 nos ha quitado, todo lo que ha quitado al mundo en general y a llenarlo apilando algún objeto de casa, como haría Doris Salcedo, con el concepto de reconstruir nuestro entorno y llenarlo de significado en este momento en el que vivimos.

A continuación os damos algunas ideas para hacerlo en esta presentación y ya sabéis, nos encantará recibir vuestras foto siendo unos auténticos artistas de arte contemporáneo!

A CREAR!

Comentaris