Passa al contingut principal

EL COS HUMÀ - CENTRE D'INTERÉS DEL C. SUPERIOR

Durant aquest curs, el grup de Cicle Superior, ha estat treballant, de manera interdisciplinar ‘’El Cos Humà’’.

Conèixer i ser conscients de les parts del nostre cos, ens ajuda a saber i entendre com funciona i, és molt important per tenir coneixement i eines de com cuidar-lo.

Al llarg del curs, els alumnes de Cicle Superior han estat observant el propi cos i el dels companys i reconeixent les seves diferents parts. Ho han fet de manera transversal; visualitzant imatges, pictogrames, vídeos, cançons… sobre el cos humà.


* Des de l'àrea de Llengua, han estat treballant i aprenent com es diu cada part del nostre cos i com s'escriu, tant en català com en castellà. També el reconeixement dels noms, identificant-ho amb cada part i la localització en el propi cos i el dels companys i adults de l'aula.

Han treballat, des de les parts més generals (cap, tronc, braços, cames), com les més específiques (ulls, nas, boca, orelles, barbeta, galtes, pestanyes, celles, coll, ungles, dits, genolls, pit, esquena, espatlla, panxa, melic, genitals, etc.).



* Des de l'àrea de Matemàtiques, han estat treballant les quantitats que tenim de cada part del cos en el nostre: "Quantes mans tenim? Quants dits tenim en cada mà? Quants braços? Quants ulls? Quantes orelles?... " a l'hora que treballaven de manera directa el grafisme d'aquests números.


* Des de l'àrea de Medi, han treballat de manera més teòrica el funcionament de cada part del cos i perquè és necessari cuidar-lo.

Han estat treballant en un projecte en el qual han format el seu propi cos de manera real, junt amb la part plàstica. Primer, van dibuixar la silueta del seu cos a mida real, estirant-se en un full gran en blanc, mentre els seus companys el resseguien. Un cop resseguida la silueta, van realitzar fotos de les diferents extremitats del seu cos (cap, mans, peus), per enganxar-les de manera corresponent i senyalitzar-les, creant així un mural identificatiu de cada un d'ells i el seu cos.



* Des de l'àrea de Plàstica, han treballat el cos humà des d'una manera més dinàmica. Han realitzat una titella on han pogut parlar de l'esquelet i els ossos, de per què serveixen, així com dels músculs i les seves funcions, en concret, de la mà. També han treballat amb plastilina, omplint parts del cos en làmines plastificades.  



* Des de l'àrea de percepció i representació espacial, han realitzat feines de puzzles per tal de construir a partir de les parts, el cos humà.



* Des de l'àrea de Comunicació també han estat treballant les parts del cos humà.

Començàvem totes les sessions amb la cançó: ‘’El baile del cuerpo’’

Van realitzar una maqueta que decorava la classe, en la qual van crear un personatge que van anomenar ‘’Freddy’’ i havien d'anar completant: escollint la llargada del cabell (llarg, curt...), si portava barba o bigoti, situant les parts generals del cos (cap, tronc, braços, cames)

També hem treballat amb jocs coneguts com el “Qui és qui?” o el joc del Bingo per seguir treballant conceptes i vocabulari.




Per tal de complementar tota aquesta feina, van realitzar una sortida al Centre Comercial Les Arenes, per a veure l'exposició "HumanBodies".

En aquesta exposició, van veure el funcionament dels òrgans més importants del nostre cos (aparell circulatori, aparell digestiu, aparell respiratori), els músculs, les articulacions i els ossos en l'esquelet.


Ha sigut un tema molt interessant, ple d'aprenentatges i vivències emocionants. 

Grup Cicle Superior

Comentaris