Passa al contingut principal

ELS CINC SENTITS

Avui poseu els cinc sentits perquè parlarem de l’educació sensorial i més concretament del sentit de LA VISIÓ.
És un aspecte molt important en el desenvolupament del nen ja que el primer contacte que fem amb l’entorn és a partir dels sentits. A partir d’aquí, és el desenvolupament posterior de les capacitats cognitives i motores.

Avui proposem l’educació dels sentits basada en l’exercitació multisensorial i interactiva i en la concreció d’una metodologia de l’educació sensorial. En els grups de CI i CM podem  fer una sèrie d’activitats relacionades amb els diferents nivells de coneixement o domini del sentit que volem treballar.

- Proposta d'activitat: ESTIMULACIÓ VISUAL 

Basant-nos en els Centres d’interès del Cicle Inicial (fruites) i Cicle Mitjà (animals) agafar una sèrie de fruites, o també poden ser animals de joguina que tinguem per casa per treballar la estimulació visual. 

OBJECTIU: Reconèixer diferents grandàries (gran-petit) i els diferents colors.

DESENVOLUPAMENT: 
  1. Coneixement. Identificació. L’educador/a manipula diferents fruites de diferents mides i colors (poma, raïm, meló, plàtan, maduixa, mandarina…)
  2. Exercitacions. Domini. L’educador/a manipula diferents fruites i ensenya quines són grans i quines són petites. Després classifica els objectes en grans i petits o bé pel seu color.
  3. Memòria. A curt termini: Després de l’explicació els infants han de buscar una fruita petita i una fruita gran. Passat uns dies han de trobar la fruita amb la grandària demanada.
  4. Agudesa. Trobar fruites de color vermell.
  5. Aplicació. En un temps determinat endreçar les fruites de gran a petit.
---------------------------------------------------------

Hoy poner los cinco sentidos porque hablaremos de la educación sensorial y más concretamente del sentido de LA VISIÓN.

Es un aspecto muy importante en el desarrollo del niño ya que el primer contacto que hacemos con el entorno es a partir de los sentidos. A partir de aquí, es el desarrollo posterior de las capacidades cognitivas y motoras.

Hoy proponemos la educación de los sentidos basada en la ejercitación multisensorial y interactiva y en la concreción de una metodología de la educación sensorial. En los grupos de CI y CM podemos hacer una serie de actividades relacionadas con los diferentes niveles de conocimiento o dominio del sentido que queremos trabajar.

- Propuesta de actividad: ESTIMULACIÓN VISUAL

Basándonos en los Centros de interés del Ciclo Inicial (frutas) y Ciclo Medio (animales) coger una serie de frutas, o también pueden ser animales de juguete que tengamos por casa para trabajar la estimulación visual.

OBJETIVO: Reconocer diferentes tamaños (grande-pequeño) y los diferentes colores.

DESARROLLO:
  1. Conocimiento. Identificación. El educador / a manipula diferentes frutas de diferentes tamaños y colores (manzana, uva, melón, plátano, fresa, mandarina ...)
  2. Ejercitaciones. Dominio. El educador / a manipula diferentes frutas y enseña cuáles son grandes y cuáles son pequeñas. Después clasifica los objetos en grandes y pequeños o bien por su color.
  3. Memoria. A corto plazo: Después de la explicación los niños deben buscar una fruta pequeña y una fruta grande. Pasado unos días deben encontrar la fruta con el tamaño pedido.
  4. Agudeza. Encontrar frutas de color rojo.
  5. Aplicación. En un tiempo determinado ordenar las frutas de mayor a menor.


Comentaris