Passa al contingut principal

PASTA DE SAL

El modelatge és una activitat fonamental per al desenvolupament motriu dels nens. Modelar ajuda a percebre i comprendre la tridimensionalitat i fomenta la creativitat. La pasta de sal és un material fácil de modelar, econòmic i no tòxic.
La pasta de sal té l’avantatge que si la deixem assecar, les figures que fem es conserven per molt temps i poden ser pintades. Per aquest motiu modelar amb pasta de sal és una manualitat perfecta, que pot ser un entreteniment per a nens de totes les edats.
Ingredients per a preparar la pasta de sal:
  • 1 part de sal fina
  • 1 part d’aigua
  • 2 parts de farina
  • Colorants alimentaris o témperes.
Com preparar la pasta de sal:
  1. Barregem la sal i la farina.
  2. Anem amassant, afegint aigua poc a poc.
  3. Si es vol la massa amb color s'ha de dissoldre el colorant alimentari dins l’aigua prèviament.
La pasta de sal triga dies en assecar-se a l’aire. Es pot conservar a la nevera dies embolicada amb film transparent i així la podrem fer servir varies vegades.
Deixem un petit vídeo per si us pot servir d'ajuda a l'hora de realitzar la nostra pasta de sal:

Com veieu els nens s’entretenen una bona estona amb la pasta de sal i d’aquesta manera fomentem la creativitat infantil. Els nens més grans poden modelar diferents formes i els més petits poden decorar fent pessics, fent foradets amb un llapis o altres objectes.
A continuació us mostrem fotos d’exemples de formes per fer amb la pasta de sal:

⇒ Proposta d'activitat: Rosa de Sant Jordi amb pasta de sal


Com aquesta setmana serà Sant Jordi, us proposem que amb aquesta pasta de sal que hem creat fem una rosa, un del símbols de la celebració. 
Només necessitarem la pasta de sal amb colorant o temperes vermella i verda i les nostres mans, és molt senzilla de fer, animeu-vos!

Materials necessaris:

- Pasta de sal de color vermell i verd.
- Pinzell
- Vernís

Passos a seguir:
  1. Agafem la pasta de sal de color verd i amb l'ajuda de les mans fem un xurro llarg, aquest simularà la tija de la rosa.
  2. Tornem a fer un xurro, aquest més petit, un cop el tinguem fet el dobleguem per la meitat i ho enganxem a la tija que hem fet anteriorment, aquest xurro doblegat serà la fulla de la flor.
  3. Agafem la pasta de sal de color vermell i tornem a fer un altre xurro, aquest molt llarg, amb les nostres mans. Quan ho tinguem fet, el cargolem en forma d'espiral i l'enganxem a la tija de color verd.
  4. Una vegada la nostra rosa de pasta de sal estigui feta, l'envernissem amb l'ajuda d'un pinzell i la deixem assecar unes hores.

Experimenteu, jugueu, gaudiu... i animeu-vos a compartir les fotos amb les vostres creacions que ben segur seran genials i divertides.
A disfrutar i una forta abraçada a tots!
----------------------------------------
El modelado es una actividad fundamental para el desarrollo motriz de los niños. Modelar ayuda a percibir y comprender la tridimensionalidad y fomenta la creatividad. La pasta de sal es un material fácil de modelar, económico y no tóxico.
La pasta de sal tiene la ventaja de que si la dejamos secar, las figuras que hacemos se conservan por mucho tiempo y pueden ser pintadas. Por este motivo modelar con pasta de sal es una manualidad perfecta, que puede ser un entretenimiento para niños de todas las edades.
Ingredientes para preparar la pasta de sal:
  • 1 parte de sal fina
  • 1 parte de agua
  • 2 partes de harina
  • Colorantes alimentarios o témperas.
Cómo preparar la pasta de sal:
  1. Mezclamos la sal y la harina.
  2. Vamos amasando, añadiendo agua poco a poco.
  3. Si se quiere la masa con color se debe disolver el colorante alimentario en el agua previamente.
La pasta de sal tarda días en secarse al aire. Se puede conservar en la nevera varios días envuelta con film transparente y así la podremos usar varias veces.
Dejamos un pequeño vídeo por si os puede servir de ayuda a la hora de realizar nuestra pasta de sal:

Como veis los niños se entretienen un buen rato con la pasta de sal y de esta manera fomentamos la creatividad infantil. Los niños mayores pueden modelar diferentes formas y los más pequeños pueden decorar haciendo pellizcos, haciendo agujeritos con un lápiz u otros objetos.

A continuación os mostramos fotos de ejemplos de formas para hacer con la pasta de sal:



⇒ Propuesta de actividad: Rosa de San Jordi con pasta de sal

Como esta semana es San Jordi, os proponemos que con esta pasta de sal que hemos creado hagamos una rosa, uno de los símbolos de la celebración. 
Sólo necesitaremos la pasta de sal con colorante o témperas roja y verde y nuestras manos, es muy sencilla de hacer, animaros!

Materiales necesarios:

- Pasta de sal de color rojo y verde.
- Pincel
- Barniz

Pasos a seguir:
  1. Cogemos la pasta de sal de color verde y con la ayuda de las manos hacemos un churro largo, este simulará el tallo de la rosa.
  2. Volvemos a hacer un churro, este más pequeño, una vez lo tengamos hecho lo doblamos por la mitad y lo pegamos en el tallo que hemos hecho anteriormente, este churro doblado será la hoja de la flor.
  3. Cogemos la pasta de sal de color rojo y volvemos a hacer otro churro, este muy largo, con nuestras manos. Cuando lo tengamos hecho, lo enroscamos en forma de espiral y lo pegamos en el tallo de color verde.
  4. Una vez nuestra rosa de pasta de sal esté hecha, la barnizamos con la ayuda de un pincel y la dejamos secar unas horas.


Experimentad, jugad, disfrutad... y animaros a compartir las fotos con vuestras creaciones que seguro serán geniales y divertidas.

A disfrutar y un fuerte abrazo a todos!


Comentaris