Passa al contingut principal

TREBALL AMB LA METODOLOGIA TEACCH AL C.SUPERIOR

El grup de Cicle Superior us volem presentar com incorporem la metodologia TEACCH (Treatment and Education of Autistic and related Communication-handicapped Children - Tractament i Educació de nens amb Autisme i amb problemes de Comunicació), al treball a l'aula.

Aquesta metodologia persegueix la filosofia educativa centrada en la individualitat de cada alumne, adaptant-se a les característiques individuals de cada un d’ells. Amb el TEACCH es busca potenciar les habilitats i destreses dels alumnes per tal de promoure una major autonomia en la seva vida diària, en aquest cas, iniciat a tasques a l’aula de l’escola.

Aquest espai de treball, els proporciona un ambient organitzat, de benestar i tranquil·litat, reduint angoixes i donant-los seguretat.

En el dia a dia fan servir plafons visuals com l’horari d'aula, o el seu individual, així com plafons de comunicació amb els que poden crear demandes.

Aquesta metodologia ofereix un seguit de beneficis significatius pel desenvolupament de l'alumnat, com la millora de la comunicació, fomentar les habilitats social, la seva seguretat i autoestima, augmentar la seva autonomia personal i reduir angoixes, fent un treball d'anticipació i planificació.

L'estructura de l'espai i el temps és molt important quan realitzem aquestes activitats, per això es important establir un ordre, que farà més entenedora la seqüència de treball.


La metodologia TEACCH dins l’aula

Aquesta manera de treballar dins l’aula, requereix d’una planificació i una estructura en quant a les estratègies i mètodes a utilitzar.

S’hauran d’adaptar les activitats segons habilitats, capacitats i preferències individuals de cada alumne, buscant fomentar la seva motivació, tenint en compte els seus interessos. Es busca facilitar un suport visual continu, integrant en el dia a dia suports visuals com pictogrames.

Amb aquest mètode, dins l’aula treballem des del pas del temps i les festes que vivim i celebrem dins l’escola fins el centre d’interès i temes més concrets.

A més del treball autònom, també treballem hàbits com estar asseguts correctament, dirigir i centrar la mirada i l'atenció, l’autoregulació del temps, treballar sense suport de manera constant, és a dir, per iniciativa pròpia, però donant-li un sentit al que es treballa.

 Esperem que us hagi agradat el blog i que us sigui útil !

Equip C.Superior

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada