Aquest curs, com ja fa aproximadament uns 20 anys, continuem oferint als nostres alumnes la possibilitat de realitzar l'activitat de Hipoteràpia o activitat terapèutica amb cavalls. Aquesta activitat és una eina més de treball que complementa altres tècniques i que afavoreix en els nostres alumnes el desenvolupament personal i/o el tractament de certes alteracions sobretot motrius i relacionals.
L'activitat suposa una dinàmica de grup molt maca on els alumnes són partíceps des del primer moment en l'activitat, en la preparació del material, els desplaçaments fins a l'hípica, la cura i relació del cavall, la propia sessió en pista o per l'entorn natural proper, i finalment en la recompensa del cavall i la tornada a l'escola.
Des de l'escola sempre hem apostat per poder continuar oferint l'activitat de Hipoteràpia degut als molts beneficis que pot arribar a comportar, a diferents nivells, i que considerem poden ajudar en el creixement personal i en el benestar dels alumnes:
La Hipoteràpia, que utilitza el cavall com element motivacional i de gran vincle, consisteix en l'ús del moviment del cavall al pas com a eina terapèutica i pot anar dirigida a persones amb diferents tipus de discapacitat física, intel·lectual i social.
El dilluns els alumnes del Cicle Inicial i del GAE-1 assisteixen quinzenalment a l'activitat, van a l'Hípica Federica Cerdà de Sant Cugat del Vallés amb la furgoneta i els professionals del centre. El mateix passa els dimecres amb els grups de Primària i del GAE-2, però van a l'Hípica del Poni Club del Parc de l'Oreneta, molt pròxima a l'escola.
L'activitat suposa una dinàmica de grup molt maca on els alumnes són partíceps des del primer moment en l'activitat, en la preparació del material, els desplaçaments fins a l'hípica, la cura i relació del cavall, la propia sessió en pista o per l'entorn natural proper, i finalment en la recompensa del cavall i la tornada a l'escola.
Des de l'escola sempre hem apostat per poder continuar oferint l'activitat de Hipoteràpia degut als molts beneficis que pot arribar a comportar, a diferents nivells, i que considerem poden ajudar en el creixement personal i en el benestar dels alumnes:
àrea psicològica, intel·lectual: ajuda a millorar l'autoestima i la confiança en un mateix, millora dels processos psicològics bàsics: atenció, percepció i memòria, estimula aspectes comportamentals: aprendre a donar i a rebre ordres, aprendre normes i límits, i a treballar en equip. Enforteix vincles afectius. Redueix l'estrès i l'ansietat.
àrea motriu, física: Beneficis en la psicomotricitat. Millora l'orientació temporal-espacial. Afavoreix l'equilibri estàtic i dinàmic. Tonifica la musculatura i corregeix l'alineació postural. Increment de la capacitat pulmonar.
àrea social: Normalització i integració social. Millora les relacions interpersonals i les habilitats socials. Beneficis en aspectes bàsics de la comunicació verbal i no verbal. Ajuda a la sensibilització social a favor de les persones amb discapacitat.
Esperem que puguem seguir realitzant l'activitat durant molts més anys!!!
equip de fisioterapeutes
Haceis un gran trabajo y nuestros niños disfrutan mucho de esta actividad.
ResponElimina¡Gracias Marina!
EliminaHace ya muchos años que llevamos a cabo esta actividad y seguimos confiando mucho en los beneficios que ofrece a vuestros hijos, en todos los niveles que contamos en el post.
O sea que... ¡por muchos años podamos seguir realizándola!