Avui us expliquem una experiència que vam començar durant el segon
trimestre del curs passat i que aquest any hem pogut seguir realitzant gràcies
als ajuts econòmics del Districte de les Corts:
LA MUSICOTERÀPIA!
LA MUSICOTERÀPIA!
De bon matí, el gimnàs es posa en marxa per poder acollir als diferents
grups d'alumnes i professionals de l'escola, que durant aquell matí podran
gaudir de la sessió de musicoteràpia: l'equip de so i els micròfons s'escalfen
i esperen que el nostre músic i terapeuta Jose Manuel Pagán descarregui la
furgoneta plena d'instruments i comenci les proves de so.
I quan tot és a punt...els grups d'alumnes i mestres ...
Tot això comporta un treball rigorós que domina perfectament en Jose Manuel
Pagán i qui millor que ell per descriure els continguts i els objectius de
la Musicoteràpia:
"Anomenem Musicoteràpia a la utilització de la música i el so en els processos terapèutics i de desenvolupament personal de l'ésser humà.
Les sessions de Musicoteràpia a l'escola Moragas estan enfocades com un
espai d'expressió, escolta i socialització mitjançant l'art de la música. En les sessions utilitzem la música com una eina enormement eficaç per a
l'expressió de sentiments profunds que són impossibles de verbalitzar ja que
procedeixen del no-conscient.
Amb la música desenvolupem també l'atenció, l'escolta i la comprensió a través de plans simultanis que afecten diferents nivells de l'ésser humà: el ritme, que ens connecta amb la terra, desenvolupant també la nostra intuïció, la melodia, que ens obre a les emocions i ens commou, i l'harmonia, que desenvolupa el sistema cognitiu conscient.
Amb la música desenvolupem també l'atenció, l'escolta i la comprensió a través de plans simultanis que afecten diferents nivells de l'ésser humà: el ritme, que ens connecta amb la terra, desenvolupant també la nostra intuïció, la melodia, que ens obre a les emocions i ens commou, i l'harmonia, que desenvolupa el sistema cognitiu conscient.
Les sessions de Musicoteràpia volen incidir en un aspecte essencial de la música que és el seu poder socialitzador. Tractem d'aconseguir que els alumnes prenguin consciència que formen "un grup musical" i tocar junts suposa navegar en el mateix vaixell, per això són necessàries la solidaritat, el lliurament i l'escolta dels altres. Així mateix, la majoria d'instruments, i alguns especialment, són eficaces eines per al desenvolupament de la motricitat i la lateralitat.
Les sessions es desenvolupen mitjançant una metodologia absolutament
pràctica i vivencial, amb gran nombre d'instruments de diferents cultures del
món, pensats i construïts amb finalitats terapèutiques per la riquesa dels seus
sons i qualitats expressives, que desperten una gran curiositat en els nens.
Es dóna gran importància a l'expressió vocal a través de micròfons i a la
improvisació en qualsevol forma musical.
Aquests beneficis de la Musicoteràpia també s'estenen als professionals que
comparteixen amb els nens les sessions. Per a ells les sessions també suposen
un espai on expressar i canalitzar els seus estats emocionals, gaudir, observar
comportaments diferents en els nens, ser creatius i recarregar energia
emocional i física. Aquests beneficis reverteixen de nou en els nens a través
d'aquestes persones"
I a més a més...tots ens ho passem molt bé!
I a més a més...tots ens ho passem molt bé!
A continuació us deixem uns minuts de música (malgrat la gravació casolana) que il·lustren
moments molt creatius.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada