El grup de Cicle Mitjà, amb el treball amb el conte "Rinxols d'or i els tres ossets" hem trobat una manera curiosa i diferent d'abordar diversos aprenentatges, molt lligats a les necessitats evolutives i individuals del grup d'alumnes d'aquest curs.
El projecte parteix d'una proposta dins l'àrea de comunicació amb suport visuals i pictogràfics i es proposa incloure propostes de diversos continguts pedagògics i instrumentals, tot plegat ens ha permès generalitzar i lligar amb el mateix relat del conte altres propostes de feina a l'aula.
Des de aquest escrit al blog, us volem fer arribar
una mica del que hem anant treballant durant gran part d'aquest primer trimestre, quins han estat els
objectius i quin ha de ser el
trajecte que ens proposem per tot el curs amb l'alumnat del grup, amb
la idea d'anar-vos explicant més endavant, com van els avenços.
La proposta parteix del treball concret amb el contingut específic del conte, per tal de que el dia a dia de les activitats que realitzem a l'aula es puguin veure "vestides" amb les mateixes propostes de feina que la història del conte inclou. Així doncs basant-nos en aquest text i en les diferents descripcions dels diversos esdeveniments hem aprofitat per anar presentant als alumnes activitats d'aprenentatge pel treball de vocabulari de tots el àmbits que apareixen, pel treball matemàtic de formes, mides, colors i situació espaial, pel treball del pas del temps i la organització temporal amb les estacions de l'any, i també poder lligar aquests aprenentatges amb la presentació del treball d'ajust personal vinculat al coneixement de diferents aliments i les principals presentacions dels àpats a la taula.
Com podeu veure és un projecte d'ampli recorregut i
prou extens. Avui doncs iniciem aquesta
descripció compartint els inicis, i durant el curs us anirem mostrant més parts del mateix.
Per ara, hem treballat la presentació del conte amb l’ordinador visualitzant molt a poc a poc tota la història d’una manera col·lectiva.
També hem
treballat de forma individual a
l’escola amb material preparat específic igual al presentat digitalment (conte físic). Durant el
mes de novembre vam facilitar a les famílies
el mateix material, és a dir un exemplar del mateix conte per casa, com una proposta per tal de que puguin compartir i
buscar una estoneta alguna tarda durant un
màxim de deu minuts per tal de que
aquesta "estona del conte" amb el fill
o la filla, puguin a final de curs venir
a reproduir-la a l’aula amb nosaltres,
per gaudir d’una
activitat conjunta comú.
Ja veieu que tindrem molt per explicar-vos i segur que serà molt enriquidor per tots!
Cicle Mitjà
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada