Avui us volem
ensenyar com funciona la dinàmica dels càrrecs a l'etapa de TVA. A l'escola es van treballant certs càrrecs cursos
previs a la TVA, i en aquesta etapa
afegim els càrrecs de secció els quals requereixen major responsabilitat fora
de l'aula.
Els dilluns al matí durant l'assemblea es fa la repartició de nous càrrecs.
Aquests aniran canviant quinzenalment de manera que durant el curs podrem
participar de manera rotativa i sistemàtica dels càrrecs. La repartició es
decideix en conjunt alumnat i mestres, tenint en compte sempre els interessos i
preferències, sense deixar de banda els objectius d'aprenentatge i l'assoliment
de nous hàbits i responsabilitats, per tant assegurarem la participació en el
major nombre de càrrecs possible depenent de les necessitats individuals i de
grup. A part de l'elecció dels càrrecs quinzenalment, posteriorment es faran valoracions
individuals i conjuntes sobre com està funcionant.
Els càrrecs d’etapa
TVA es divideixen en dos subgrups segons l'espai on es porten a terme, el
moment del dia i el nivell de responsabilitat que requereixen. Els càrrecs que
denominem “de secció” propis de l’etapa TVA, van enfocats a donar major
responsabilitat i autonomia als alumnes més grans de l'escola, que a la seva
última etapa d’escolarització podran acabar d’assolir aquests hàbits i a
prendre consciència de la presa de decisions individuals i en grup, resolució
de problemes i conscienciació de la responsabilitat de la tasca de cadascú en
el funcionament del dia a dia. Aquests càrrecs estan enfocats també a espais
externs i no només a l’aula, de manera que cooperem en cuidar els espais comuns
i mantenir-los en ordre.
Càrrecs d’aula:
1. Clima
2. Calendari
Càrrecs de Secció:
6. Menjador: càrrecs del pa, aigua i postres
Els
càrrecs ens permeten treballar com equip, implicar-nos activament en les
dinàmiques de classe, adquirir responsabilitats pròpies de l'edat i l'etapa,
assolir noves habilitats, autonomia, seguretat, autoestima i sensació de pertinença al grup.
Els alumnes compten amb suport visual amb l'estructura de passos a seguir o
amb suport intermitent per part del referent. En moltes ocasions els alumnes
més veterans ajuden als companys més nous a iniciar-se en els càrrecs.
L’Izan, com a secretari, ajuda al
grup classe a recollir papers a la impressora, portar documents al despatx,
repartir feines a la classe, entre d’altres. |
LAURA LEOZ: M'encanta la voluntat de l'equip per mantenir ambient i reptes adequats a l'etapa
ResponEliminaSeguim els bons exemples que ens vau deixar! ;-)
Elimina