Passa al contingut principal

TREBALLEM L'ANTIC EGIPTE A LA SECUNDÀRIA


Aquest curs al grup de Secundària estem treballant, com a centre d'interès de l’Àrea de Medi Social, L’Antic Egipte, degut a la importància fonamental d’aquesta civilització en el desenvolupament de les societats modernes futures. Creiem que tenir nocions dels principals conceptes que giren al voltant d’aquesta societat és important i motivador pels nostres alumnes, i el punt de partida per treballar continguts de la Àrea de Medi Social, que els pertoquen a aquest grup.

Durant el curs treballarem, a través de diferents activitats i metodologies els conceptes bàsics al voltant del tema esmentat amb els següents principals objectius i continguts:

• Millorar l’expressió i la comprensió oral, i ampliar el vocabulari, mitjançant converses i a través de l’aportació de material de consulta sobre l’Antic Egipte (llibres, fitxes, material audiovisual…).

• Descobrir la utilitat de la lectura i l’escriptura per aprendre coses noves de manera més autònoma: identificar conceptes en les fonts d'informació que els hi aportarem, i llegir i copiar paraules i frases senzilles que tinguin relació amb la vida a l'Antic Egipte. 

• Utilitzar amb respecte els llibres i material de consulta aportats: consultar el material disponible a l’aula sobre els egipcis. 

• Conèixer com era la vida dels antics egipcis i on van habitar: localitzar Egipte en un mapa; identificar i pintar el riu Nil i valorar-ne la importància per als antics egipcis.

• Conèixer conceptes bàsics i vocabulari de l’Antic Egipte:

- Faraons, Piràmides i Mòmies.
- L’escriptura: jeroglífics.
- Invents Egipcis: papir.

Per treballar aquest projecte hem elaborat un seguit de fitxes amb adaptació curricular que permeten atendre les diverses necessitats i nivells que es presenten a l'aula.

També hem posat a disposició dels alumnes llibres de consulta així com recursos audiovisuals (visionat de documentals, fragments de pel·lícules, vídeos explicatius,…) amb molt de contingut visual per ajudar a fomentar la motivació i la comprensió dels continguts que volem treballar. 

I, finalment, hem previst dues sortides a dos museus de la nostra ciutat on podrem veure i viure de forma més palpable els continguts treballats a classe: el Museu d'Arts Digitals IDEAL, que actualment compte amb una exposició sobre el Faraó Tutankamon; i el Museu Egipci de Barcelona. 

A continuació ús deixem algunes fotos que il·lustren el treball a l’aula sobre aquest tema i la sortida, que vam realitzar recentment, al museu IDEAL, on vam poder visualitzar molts conceptes treballats a l’aula a través de les seves sales immersives i de realitat virtual. 


Hem utilitzat el suport audiovisual per treballar la situació geogràfica del país i poder treballar conceptes com: continent, país, ciutat, nord/sud... . Hem treballat el reconeixement de l'Àfrica, d'Egipte i El Caire en un mapa mundi. 


A través del material amb les explicacions dels conceptes a treballar hem pretès fomentar l’aprenentatge de la lectura i l'escriptura, així com la recerca de informació per poder elaborar les fitxes de treball. 

Hem visionat trossos de pel·lícules, documentals, i llibres amb moltes imatges, per facilitar l’aprenentatge, atenent els diferents nivells a l’aula.


Finalment us ensenyem les fotos que vam fer durant la visita al Museud’Arts Digitals Ideal, al PobleNou de Barcelona. On, com hem dit abans, actualment hi podeu trobar una exposició sobre el Faraó Tutankamon. Vam poder aprofundir i observar conceptes treballats a l’escola i gaudir d’una experiència audiovisual i sensorial extraordinària. 

Secundària

Comentaris