A les escoles
treballem la ciclicitat del pas del temps: la vida com una successió de cicles
que es repeteixen i que donen estructura al nostre dia a dia, ens ajuden a
entendre-la i a transitar-hi.
Treballem la importància
de entendre i preveure l'estructura que es repeteix cada dia. Transitar el dia
a dia ajudant a entendre que fem i a poder anticipar que vindrà: les rutines o
càrrecs de calendari o la confecció de L'horari amb pictogrames per exemple,
ens ajuden a ubicar-nos a la part del dia, però també ajudem a viure cicles més
llargs connectats amb els canvis naturals que es repeteixen: distingir el dia
de la nit o el matí de la tarda, distingir els dies de la setmana, els mesos i observar els canvis meteorològics
que modifiquen el paisatge i defineixen les estacions. I lligat a tot això
ajudar a viure i entendre els esdeveniments socials, normalment en format de
festes, que també es van repetint cíclicamente, propis del nostre context
social.
Ajudar als
nostres alumnes a entendre i poder preveure aquests successos és un dels
principals objectius de les escoles, ja que això els ajuda a entendre millor el
que passa al seu voltant i poder participar-hi de forma positiva. Poder
integrar aquests esdeveniments és els que ens ajuda a poder integrar-nos també
socialment.
En aquest post ús
volem ensenyar alguns exemples d'aquest treball en el grup del GAE. En aquest
cas les activitats realitzades per viure i entendre l'arribada de la tardor.
Els alumnes utilitzen la taula
de llum, que és un recurs que a través dels estímuls sensorials visuals ens
ajuda a focalitzar l'atenció. En aquest cas fan un treball de classificació de
fruits de tardor, treballant el reconeixement de pictogrames i alhora
familiaritzant-nos amb els colors propis d'aquesta estació.
Alguns exemples d'activitats
en el treball a l'aula, de igualació, numeració i relació, tot treballant
conceptes, vocabulari, fotografies i pictogrames al voltant del tema de la
tardor.
Un altre recurs, molt
motivador pels nostres alumnes, i amb moltes eines i activitats diferents per
treballar conceptes de una forma divertida, és la pantalla. En aquest cas les
activitats interactives al voltant de les festes de la Castanyada i el Halloween.
Tocar, tastar, experimentar
amb els sentits, és el que fa que els aprenentatges siguin més significatius
pels nostres alumnes. Aquí podeu veure com confeccionem els panellets que ens
mengem el dia de la festa de la Castanyada. Uns elements socialment molt
presents al nostre context social i cultural.
Finalment us mostrem algunes fotografíes
de la sortida de tardor que el grup va realitzar el passat novembre. Un passeig
per Vallvidrera vestida de tardor: els colors, les catifes de fulles, la
temperatura...ens van fer gaudir d'un matí molt bonic.





Comentaris
Publica un comentari a l'entrada