Passa al contingut principal

EL TREBALL DEL PAS DEL TEMPS A L'ESCOLA

 

A les escoles treballem la ciclicitat del pas del temps: la vida com una successió de cicles que es repeteixen i que donen estructura al nostre dia a dia, ens ajuden a entendre-la i a transitar-hi.

Treballem la importància de entendre i preveure l'estructura que es repeteix cada dia. Transitar el dia a dia ajudant a entendre que fem i a poder anticipar que vindrà: les rutines o càrrecs de calendari o la confecció de L'horari amb pictogrames per exemple, ens ajuden a ubicar-nos a la part del dia, però també ajudem a viure cicles més llargs connectats amb els canvis naturals que es repeteixen: distingir el dia de la nit o el matí de la tarda, distingir els dies de  la setmana, els mesos i observar els canvis meteorològics que modifiquen el paisatge i defineixen les estacions. I lligat a tot això ajudar a viure i entendre els esdeveniments socials, normalment en format de festes, que també es van repetint cíclicamente, propis del nostre context social.

Ajudar als nostres alumnes a entendre i poder preveure aquests successos és un dels principals objectius de les escoles, ja que això els ajuda a entendre millor el que passa al seu voltant i poder participar-hi de forma positiva. Poder integrar aquests esdeveniments és els que ens ajuda a poder integrar-nos també socialment.

En aquest post ús volem ensenyar alguns exemples d'aquest treball en el grup del GAE. En aquest cas les activitats realitzades per viure i entendre l'arribada de la tardor.

Els alumnes utilitzen la taula de llum, que és un recurs que a través dels estímuls sensorials visuals ens ajuda a focalitzar l'atenció. En aquest cas fan un treball de classificació de fruits de tardor, treballant el reconeixement de pictogrames i alhora familiaritzant-nos amb els colors propis d'aquesta estació.


Alguns exemples d'activitats en el treball a l'aula, de igualació, numeració i relació, tot treballant conceptes, vocabulari, fotografies i pictogrames al voltant del tema de la tardor.
 

Un altre recurs, molt motivador pels nostres alumnes, i amb moltes eines i activitats diferents per treballar conceptes de una forma divertida, és la pantalla. En aquest cas les activitats interactives al voltant de les festes de la Castanyada i el Halloween.



Tocar, tastar, experimentar amb els sentits, és el que fa que els aprenentatges siguin més significatius pels nostres alumnes. Aquí podeu veure com confeccionem els panellets que ens mengem el dia de la festa de la Castanyada. Uns elements socialment molt presents al nostre context social i cultural.


Finalment us mostrem algunes fotografíes de la sortida de tardor que el grup va realitzar el passat novembre. Un passeig per Vallvidrera vestida de tardor: els colors, les catifes de fulles, la temperatura...ens van fer gaudir d'un matí molt bonic.








Comentaris