Passa al contingut principal

Viatge fi de curs - TVA

Aquest curs, pel fet que el nostre tema d'estudi ha estat "l'origen i la transformació dels aliments”, les TVAs vam escollir com a destí la Garrotxa per poder visitar la Cooperativa "La Fageda"

Com que tant important és el viatge com els preparatius per fer-lo, vam fer molta feina al voltant d'aquests:
- En els dies previs, vam parlar sobre el significat de viure en convivència i les normes més importants per facilitar-la.
- Vam treballar també, mitjançant material visual i fitxes, tot allò que necessitaríem portar al nostre equipatge i a la nostra motxilla petita que ens acompanyaria durant les sortides.

- Vam triar fer l'estada en els bungalows del Camping "La Fageda" per tal de gaudir de l'autonomia treballada al llarg del curs. Vam assignar un bungalow per al grup de nois i un altre per a les noies, així com l'habitació i el llit de cada alumne i professional. També vam assignar els seients de la furgoneta i els del cotxe deixant aquests darrers per als alumnes finalistes.
- Vam decidir, de manera conjunta, el menú diari, ja que alguns àpats els cuinaríem nosaltres mateixos i altres aniríem al restaurant, mitjançant una llista personal de preferències.
Poder prendre decisions en grup és una tasca més en la feina d'autogestió i autonomia pròpia de l'etapa.

- Vam investigar les característiques del nostre destí i del seu entorn: Vam treballar quines serien les instal·lacions del càmping de les que faríem ús i les vam situar en un mapa per conèixer millor la zona. - Vam explicar, també, les activitats que faríem cada un dels dies, així com l'horari de sortida i d'arribada a l'escola.
En acabar cadascuna d'aquestes sessions, els alumnes van tenir un espai per resoldre dubtes amb rondes de preguntes.

- Vam crear unes etiquetes amb el nostre nom i la informació de l'escola que lligaríem a la nostra maleta i motxilla.
- Finalment vam adaptar una carpeta d'anelles petita per crear una llibreta de pictogrames per emportar amb nosaltres en tot moment.

Una altra de les sessions, la vam dedicar per fer, per primera vegada, la compra on-line al Mercadona: Primer, vam fer una llista dels productes que necessitàvem per al nostre menú, després vam anar seleccionant els articles i vam posar en pràctica el que havíem treballat a l'aula i al supermercat quan fèiem la compra: quantitats, comparació de preus…
Finalment vam recollir la compra a l'entrada de l'escola i vam organitzar els productes depenent de si necessitaven nevera o no.

Ara sí, amb tots els preparatius fets... el dia 31 de maig vam sortir de l'escola i ens vam desplaçar amb furgoneta i cotxe fins al Càmping La Fageda on ens vam allotjar fins al dijous dia 2 de juny.

1r dia:
En arribar, el grup de les noies va deixar les seves maletes al bungalow "volcà de Can Tià" i el grup dels nois al "volcà de Santa Margarida", vam col·locar les normes de convivència, el mapa i un portafolis amb tota la informació treballada mitjançant el Power Point, en un lloc visible on pogués acudir l'alumnat de manera autònoma en cas de tenir algun dubte.

Vam deixar tot el nostre equipatge llest i ens vam dirigir al restaurant del càmping per dinar.
Després de dinar, cada grup va fer un descans al seu bungalow per reposar forces.
Com que la piscina del càmping estava tancada per manteniment, ens vam desplaçar amb furgoneta i cotxe fins a la piscina d'Olot. Allí vam passar la tarda banyant-nos i gaudint de jocs amb els companys.

Com ja teniem previst, per sopar es tractava de posar en pràctica tot allò après al taller de cuina, de manera que, quan vam tornar al càmping, mentre uns es dutxaven els altres van preparar el sopar.
El dia va ser fantàstic i com estàvem tan cansats, tots vam anar directes a dormir.

2n dia:
Dimarts al matí, vam fer canvi, ara es dutxen uns altres i els companys preparen els pícnics que ens emportaríem a la visita. Vam pujar al restaurant a esmorzar i després ens vam desplaçar a la cooperativa “La Fageda”.
Durant la visita vam poder veure l'entorn on vivien les vaques, de què s'alimentaven, com es munyien elles soles mitjançant una màquina intel·ligent i fins i tot els vam poder donar de menjar. També ens van ensenyar les instal·lacions, a través d'un vidre, i el procés i els bacteris necessaris perquè la llet es transformés en iogurt. Finalment, vam visionar un vídeo i ens van regalar uns flams i iogurts perquè els poguéssim degustar.
Després de la visita, vam poder dinar a la zona de pícnic que la cooperativa tenia al mateix recinte.

Quan vam tornar al càmping, cada grup va fer un descans al seu bungalow i, quan ja havíem reposat forces, ens vam posar el banyador i ens vam refrescar amb una guerra d'aigua i globus. Després ens vam assecar al sol i alguns curiosos van anar a visitar la zona i els seus voltants, mentre altres feien un descans. Quan van tornar, vam preparar el sopar i ens vam posar guapos per a la nit de discoteca on hi va haver còctels sense alcohol, crispetes per picar i molta marxa!

3r dia:
L'endemà vam preparar l'esmorzar al bungalou per sortir aviat cap a Santa Pau, un dels pobles més bonics de Catalunya. Durant la visita vam poder gaudir del paisatge, la bellesa del poble i la seva història escrita en panells informatius. Finalment, ens vam aturar en una botiga de records on cada alumne va escollir de forma personalitzada un detall per regalar i un altre per a ells mateixos. En finalitzar la visita vam tornar al càmping per dinar al restaurant i gaudir del darrer àpat junts, vam carregar les maletes als vehicles i ens vam posar en marxa per tornar a l'escola.

Aquest viatge ens ha servit a tot l'alumnat per posar en pràctica tot allò après en l'etapa de la Transició a la Vida Adulta. Ens ha ajudat a comprendre el que suposa viure en convivència, a ser flexibles quan hi ha canvis i a posar-nos d'acord en haver de prendre decisions de forma conjunta. També ens ha ajudat a aprendre a cuidar i respectar l'espai de l'altre mantenint l'ordre als espais comuns, a ser generosos amb els nostres companys oferint ajuda i dedicant el nostre temps per preparar àpats per la resta de companys. Ens ha donat lloc a gaudir de la companyia i la proximitat d'alumnat i professorat, però sobretot ens ha donat l'oportunitat de compartir moments en un context diferent que ens han servit per conèixer-nos millor i consolidar els nostres vincles. Ha estat un gran viatge!

Aquí us deixem un recull de fotos d'aquests dies, esperem que us agradi!