Passa al contingut principal

L’AULA MULTISENSORIAL: UN ESPAI DE SOCIALITZACIÓ - CICLE SUPERIOR

Com ja sabem, l'aula multisensorial és un espai on es poden treballar tots els sentits, potenciant l'estimulació d'aquests de manera interactiva amb els alumnes.

En aquest espai, no només es treballa creant una atenció individual de manera sensorial, sinó que també es busca potenciar les habilitats socials i comunicatives des d'un altre punt de vista. D'aquesta manera, l'alumnat de Cicle Superior també treballa a l'aula multisensorial la pertinença de grup. 

Durant el curs, el grup del Cicle Superior hi treballa en grups reduïts del mateix grup classe. Aquestes sessions estan enfocades de diverses maneres, segons els objectius que es busquen en el moment.

Al llarg del primer trimestre, i aquest inici del segon, s'han treballat aspectes relacionats amb el pas del temps, com ara la tardor i la festa de la castanyada.


L’Andreu i l’Edward manipulen sobre la taula de llum diferents elements característics de la tardor.

A més de treballar els conceptes, la seva forma, textura i colors, i l'atenció i concentració en la tasca, es dóna importància al treball de valors dins del grup classe: compartir el material amb els companys, tot respectant els torns, les esperes, i l’espai i material que es comparteix. També es treballa la comunicació entre companys.

El Gerard treballa de manera visual amb les peces sensorials de colors.


En Gerard es fixa i segueix amb la mirada les bombolles que es generen en les peces que ha escollit. Aquestes bombolles són de diferents colors i, a l'hora de triar les peces, mostra i dona a entendre de manera intencionada que té preferència per un color o per l'altre. D'aquesta manera es treballa la intenció comunicativa de l'alumne, l'escolta i la tolerància.

L'Andreu treballa amb els blocs de colors, realitzant formes de creació pròpia.

Mentre treballa amb els blocs, es comunica amb el professional i amb els companys amb qui comparteix espai, mostra habilitats comunicatives i socials, fa partícips als seus companys per treballar de manera conjunta, es demanen colors i formes entre ells, i s'animen de manera mútua a l'hora de dur a terme les formes. Desenvolupen així les seves habilitats socials i comunicatives, i es fomenta la seva intenció comunicativa.

                                  

El Josué treballa amb les formes geomètriques de colors.

Mostra atenció a les ordres que el mestre li dona i, de manera relaxada, les segueix. Entén que l’espai en el qual es troba és un espai tranquil, i amb la seva mirada i gestos, treballa amb el mestre tot fixant-se en els colors.

La Valentina i el Gerard es fan massatges amb crema hidratant mútuament.


Comparteixen espai i es comuniquen entre ells tot mostrant les seves preferències i motivacions, així com es fan saber entre ells i donen a entendre quan una crema o una activitat no els agrada. Passen una bona estona i comparteixen moments agradables entre ells que els permet treballar la seva intenció comunicativa i les relacions entre companys.

La Valentina i el Josué es fan massatges amb crema hidratant mútuament, tot olorant-la i compartint material.

Durant aquesta estona es mostren propers, es miren i riuen junts. Mostren intenció comunicativa per mitjà de les mirades i somriures, comparteixen de manera assertiva el material i gaudeixen d'una bona estona.

El Marc i el Josué es fan massatges mútuament amb utensilis.

En Josué segueix les ordres del mestre i es fixa en el seu company; en la seva postura corporal, la seva expressió. Tots dos passen una bona estona junts fent-se massatges entre ells, i interaccionen d'una manera més propera, ens situacions diferents a les donades a l'espai classe. 

Amb aquesta activitat d’interacció social, el Marc troba un espai on treballar de manera sensorial, en relació amb el seu company, que li produeix una estona de relaxació i benestar entre ells. 

A més, al Marc l'espai li proporciona opcions per fer demandes d'allò que més li agrada per treballar. 


De totes aquestes maneres, els alumnes treballen la seva intenció comunicativa i les seves habilitats socials, de cara als mestres, als companys i a l’espai.

Esperem que aquest blog us agradi tant com a nosaltres anar a l'Aula Multisensorial.


Cicle Superior

Comentaris