Passa al contingut principal

EL MÓN DEL TEO (LA GRANJA) - CM

Aquest curs els nens i nenes de Cicle Mitjà han conegut un nou personatge a través dels contes. En Teo, protagonista del conte, és un nen de vuit anys que li agrada conèixer món amb la seva família, els seus amics i els companys de l’escola. Durant el primer i segon trimestre hem compartit una de les seves grans aventures amb el conte: “En Teo a la granja”.


Poder treballar "Els animals" és un tema molt motivador i reconeixible per l'alumnat, ja que ho troben als contes, als dibuixos, les joguines i fins i tot potser tenen algun animal de companyia a casa. 
Amb aquesta unitat didàctica pretenem apropar als alumnes als animals d'un medi rural com és "La granja", descobrint quins animals hi viuen, com són, quin so fan, de quin color són... i tot el que els caracteritza.


OBJECTIUS EDUCATIUS.

Els objectius que ens hem plantejat  al llarg de les sessions han estat:

- Conèixer el conte “En Teo a la granja”.

- Treballar les capacitats d'atenció i escolta.

- Mantenir una actitud positiva d'escolta al conte.

- Participar en la interpretació del conte.

- Fomentar l'interès pels contes.

- Conèixer vocabulari relacionat amb la granja d'animals.

- Conèixer el context rural.

- Identificar els diferents elements que formen part de la granja.

- Aprendre a cooperar i treballar en equip durant les diferents activitats.


METODOLOGIA.

Les activitats han estat dirigides als sis alumnes del  grup de Cicle Mitjà. La unitat es treballa de forma global al primer i segon trimestre i persegueix l'adquisició d'aprenentatges significatius.

Les activitats es treballen tant en grup com en petit grup i estan relacionades amb la història del conte.


ACTIVITATS 

Les activitats les hem realitzat de forma repetitiva al llarg del trimestre.

Activitat 1. Coneixem el conte.

Les primeres sessions de treball les hem dedicat a conèixer la història: quins són els seus personatges, com és cada animal de la granja, i quines experiències hi viuen en Teo i els seus amics. 
Per això hem introduït el conte a partir de diversos materials relacionats amb el conte tant en format imprès com digital.
L’Ahmad i el Liam miren amb molt d’interès el conte.L'Ahmad i el Liam miren amb molt d'interès el conte.

Activitat 2. Mural  de la granja d'animals.
Ara que ja coneixem els  personatges principals de la història, a la classe de Plàstica hem pintat entre tots una granja molt gran amb pintures i hem  anat penjant els diferents animals que hi viuen: cavalls, ànecs, ovelles, galls, gallines, pollets, porquets i molt més!

                                                                  L'Ibai hi posa un gall i la Leire ha triat el cavall.

                  En Nathan enganxa un paó i l'Ainhoa hi posa una ovella.

La segona part de l’expressió plàstica ha consistit en pintar de forma individual cada un dels animals segons el color.

          L’Ibai i la Leire pinten la família de pollets de la granja de color groc.

L'Ainhoa pinta una gallina blanca amb la cresta vermella i en Nathan un gos marró. 


Activitat 3. Treball  amb imatges i paraules.
Hem treballat el reconeixement d'imatges associant l'objecte tangible a una imatge real o un pictograma. També la lectura global a través del reconeixement dels noms dels animals mitjançant la projecció de paraules associades a la imatge.
L'Ahmad i el Liam reconeixen l'animal projectat i busquen la figura o imatge corresponent.

Hem treballat l'associació de paraules a imatges mitjançant material TEACCH i la còpia de les paraules que acompanyen cada imatge treballant de forma individual o en petit grup en funció del moment evolutiu de cada nen i nena.

El Liam i el Nathan associen la paraula segons el model i l’Ainhoa copia el nom. 

L’Ibai i la Leire associen imatges iguals treballant amb safates de material TEACCH.

L’Ahmad utilitza una aplicació de la tauleta per trobar els animals.


Activitat 4. Visita a una granja.
La visita a la granja va ser una de les activitats més gratificants pels alumnes, ja que van poder fer de grangers durant un matí coneixent molts animals, aprenent a cuidar-los i a alimentar-los. Fins i tot van poder pujar a un poni!

Us compartim diversos enllaços per si voleu compartir-ho plegats a casa:

- Vídeos:

“Sóc Teo”. https://www.youtube.com/watch?v=RnAdfTC2OxU

“Soy Teo” https://www.youtube.com/watch?v=hkcW02PURWE

“Teo montando a caballo” https://www.youtube.com/watch?v=Tt5wY0csg98

“Teo visita una granja”

(castellà). https://www.youtube.com/watch?v=03QP5yQZM_Q
(català) https://www.youtube.com/watch?v=b3mF1GiBpUA

Videocuento “Teo en la granja” https://www.youtube.com/watch?v=BxrA2vl0I3c

- Cançons:

Cançó de capçalera: “ Teo” https://www.youtube.com/watch?v=xHCvLrFw_Cw

Las canciones de Teo. “La granja de mi abuela” https://www.youtube.com/watch?v=MAwwdASWnoA




Hem gaudit i après moltes coses dels animals de la granja a través del conte del TEO
Esperem ben aviat explicar-vos una nova aventura del món d'en Teo! 


Cicle Mitjà

Comentaris