Passa al contingut principal

TREBALLEM LES RUTINES A PARTIR DELS CÀRRECS A L’AULA

A l'escola valorem important pel treball i benestar dels nostres alumnes, anticipar les activitats que duran a terme al llarg de la jornada. A mesura que experimenten el benefici d'aquesta anticipació, guanyen autonomia en el desenvolupament de la pròpia organització en el dia a dia.

Com a exemple, en el grup del Cicle Superior, un cop realitzats els càrrecs d'aula, cada alumne procedeix a organitzar el seu dia a través del seu horari individual amb pictogrames. Cada alumne fa servir el format que li és més funcional.

Desprès que l'encarregat ha fet l'horari i el calendari, els alumnes comencen la confecció individual, seguint una estructura que es repeteix cada dia en aquesta organització.



Els alumnes es dirigeixen al prestatge on tenen els seus comunicadors per agafar el seu. Un cop el tenen, es dirigeixen a la seva taula i comencen la realització del seu horari individual.

Els comunicadors estan directament lligats amb el càrrec de l'horari i calendari, que es troba dividit en dies i colors: cada dia està associat a un color, que els alumnes es troben de la mateixa manera en el seus comunicadors. Un cop relacionat el dia amb el color, el busquen al seu comunicador i inicien els seus horaris.



Segueixen de dalt a baix les activitats de manera consecutiva, les relacionen amb el pictograma de les activitats que tenen al seu comunicador i el van afegint a la tira d'activitats del dia. Ho fan tant mirant el plafó de l'horari a la pissarra des de la seva taula i reproduint-ho a la seva tira, o si ho necessiten, col·loquen el plafó de l'horari a la seva taula per facilitar l'associació dels pictogrames.




Altres alumnes, utilitzen diverses metodologies a l'hora de realitzar el seu horari: El seu comunicador és més petit i el tenen guardat al calaix de la taula. D'altra banda, els seus pictogrames són d'una mida superior, per tal de facilitar-li la realització del seu horari individual de la manera més autònoma possible. El seu horari es divideix en tres parts; matí, migdia i tarda, i no està dividit per colors.





Desprès de realitzar l'horari d'aula, també anticipem el menú de cada dia.

Un cop l'encarregat ha col·locat el menú del dia al plafó, cada alumne realitza el seu menú individual amb el suport visual del plafó. Aquest menú es troba dividit en tres apartats i colors; primer plat de color groc, segon plat de color vermell, i postres de color verd.


Els comunicadors es troben dividits de la mateixa manera, això facilita als alumnes a associar aquests colors amb l'ordre dels plats. Aquest comunicador se l'enduen al menjador a l'hora de dinar com a suport per gestionar les esperes a l'espai del menjador, així com facilitar fer demandes a taula, amb el referent visual sempre al davant.


L'objectiu és que el treball d'anticipació els proporcioni informació per tal de poder gestionar de manera més autònoma el pas del temps, les diferents activitats i situacions que es poden donar al dia a dia, així com guanyar en seguretat i confiança en ells mateixos.


CICLE SUPERIOR


Comentaris