Passa al contingut principal

TREBALL A PARTIR DEL CAP DE SETMANA A L’ESCOLA - CICLE SUPERIOR

A l'escola creiem que bona part dels aprenentatges a treballar amb l'alumnat han de partir dels seus interessos i del que els és significatiu. Plantegem doncs activitats dissenyades per tal que englobin aquestes premisses. 

Una de les activitats que treballem cada dilluns, i que hem constatat que els agrada i dóna bons resultats d'aprenentatge en diverses àrees de lectoescriptura, autonomia, situació espai-temporal, autoestima i habilitats socials és "el cap de setmana"

A més, es tracta d'un treball conjunt família i escola, ja que demanem la col·laboració de les famílies perquè ens expliquin, a través de la llibreta i/o del mail, les activitats més destacades del cap de setmana de l’alumne, distribuïdes en dissabte i diumenge. Demanem aquest suport per tal de completar el que ells poden explicar i inclús endreçar-ho cronològcament. Quan els professionals tenim la informació podem ajudar-los a situar-se en l'espai i el temps i en la seva realitat familiar.

L’Ainhoa explica el seu cap de setmana amb el suport de les fotografies enviades per la seva família. Desprès ho escriu a la fitxa amb el suport de la pissarra. 

L’activitat consisteix en crear una situació d’assemblea en la què cada noi/a té el recurs de casa (llibreta o mail) per explicar el seu cap de setmana, mentre els companys escolten, miren les imatges, o s’interessen fent preguntes. Durant aquesta estona treballem el torn de paraula, l’espera i l’escolta activa.

Els alumnes, amb l'ajuda dels professionals expliquen en assemblea el seu cap de setmana.

Un cop explicat el cap de setmana, ho reflexem amb el treball de lectoescriptura, al nivell que cada noi/a necessita, en una fitxa. Aquesta fitxa es prepara amb els alumnes, amb el suport dels pictogrames d’ARASAAC i en alguns casos amb fotografies facilitades per les famílies. Un cop preparades les fitxes de tots, el secretari de l’aula s’encarrega d’anar a buscar-les a la impressora.

El Josué explica el seu cap de setmana amb el suport del seu comunicador i construeix el relat amb els  pictogrames que més s’adapten a la realitat del seu cap de setmana. A més, aquesta setmana és l’encarregat d’anar a la impressora a buscar les fitxes de tots els companys.

Un cop les han repartit als companys, cada alumne realitza la seva feina individual amb el suport dels professionals i la pengem al suro de les feines de la classe de manera que en algun moment, algun altre mestre o ells mateixos pugui fer referència sobre el tema.

El César es l'encarregat de repartir les fitxes als seus companys.

L’Edward explica el seu cap de setmana amb el suport de la llibreta. Desprès ho escriu a la fitxa amb el suport de la pissarra.

El Gerard i l’Anaís realitzen la seva fitxa del cap de setmana, resseguint les frases prèviament explicades i acompanyades amb pictogrames i/o fotografies.


Aquesta activitat es realitza cada dilluns a primera hora a l’escola, tot just arribats del cap de setmana. Pensem que és molt beneficiosa pels alumnes ja que els permet connectar els seus dos mons, que són la família i l’escola, d’una manera emocional i funcional. A més, afavoreix la motivació cap als aprenentatges, la relació entre els companys del grup  i la implicació dins l’aula.
Gràcies a la col·laboració de les famílies per tal de construir entre tots aquesta activitat!


-CICLE SUPERIOR-

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada