A l'escola creiem que bona part dels aprenentatges a treballar amb l'alumnat han de partir dels seus interessos i del que els és significatiu. Plantegem doncs activitats dissenyades per tal que englobin aquestes premisses.
Una de les activitats que treballem cada dilluns, i que hem constatat que els agrada i dóna bons resultats d'aprenentatge en diverses àrees de lectoescriptura, autonomia, situació espai-temporal, autoestima i habilitats socials és "el cap de setmana".
A més, es tracta d'un treball conjunt família i escola, ja que demanem la col·laboració de les famílies perquè ens expliquin, a través de la llibreta i/o del mail, les activitats més destacades del cap de setmana de l’alumne, distribuïdes en dissabte i diumenge. Demanem aquest suport per tal de completar el que ells poden explicar i inclús endreçar-ho cronològcament. Quan els professionals tenim la informació podem ajudar-los a situar-se en l'espai i el temps i en la seva realitat familiar.
L’activitat consisteix en crear una situació d’assemblea en la què cada
noi/a té el recurs de casa (llibreta o mail) per explicar el seu cap de
setmana, mentre els companys escolten, miren les imatges, o s’interessen fent
preguntes. Durant aquesta estona treballem el torn de
paraula, l’espera i l’escolta activa.
Un cop explicat el cap de setmana, ho reflexem amb el treball de lectoescriptura, al nivell que cada noi/a necessita, en una fitxa. Aquesta fitxa es prepara amb els alumnes, amb el suport dels pictogrames d’ARASAAC i en alguns casos amb fotografies facilitades per les famílies. Un cop preparades les fitxes de tots, el secretari de l’aula s’encarrega d’anar a buscar-les a la impressora.
Un cop les han repartit als companys, cada alumne realitza la seva feina
individual amb el suport dels professionals i la pengem al suro de les feines
de la classe de manera que en algun moment, algun altre mestre o ells mateixos pugui fer referència sobre el tema.
molt bona feina, CS!!!!!👏👏
ResponElimina💪 son molt treballadors!
Elimina