Durant aquest curs el grup de Cicle Superior estem treballant de manera interdisciplinar "Els animals" com a centre d'interès.
Conèixer els animals amb els que convivim i que ens envolten, i ser conscients d’on viuen i quines són les seves característiques, ens ajuda des de la nostra part més dinàmica i motivacional. Amb ells podem treballar i empatitzar.
Al llarg del curs, els alumnes de Cicle Superior hem treballat els animals, tant els que coneixem des de ben a prop, com el que ens causen curiositat. Ho hem fet de manera transversal des de les diferents matèries a l'aula; visualitzant imatges, pictogrames, vídeos, cançons, fotografies i, fins i tot, de manera vivencial fent una sortida al Zoo de Barcelona.
Des de l'àrea de Medi i treballant aspectes de Percepció i Organització espaial, s'ha presentat el tema i s'ha treballat de manera més teòrica els tipus d’animals i les seves característiques Hem creat un projecte en forma de mural per treballar durant el curs dins l’aula. Aquest mural ens ha acompanyat durant tot el curs i ens ha servit de suport a l’hora d’adquirir els aprenentatges.
En aquest mural hi ha els tres grans tipus d’animals; aeris, aquàtics o marins i terrestres. Aquests tipus d’animals, els hem dividit en tres columnes per colors, i hem escrit les característiques generals i específiques de cadascun d’ells amb les quals hem treballat a l’aula a partir d’elles.
Alhora que treballem les seves característiques, també reforcem conceptes de cada un d’ells, així com la seva ortografia.
Des de l'àrea de Llengua hem estat treballant i aprenent com es diu cada animal, en català i en castellà. També hem treballat el reconeixement de les diferents famílies d’animals, identificant-los amb fotografies i amb el suport de pictogrames, i conceptes bàsics de cada un d’ells, junt amb la seva grafia i fonètica.
S’han treballat, des dels conceptes més generals als més específics, mencionant les característiques i conceptes de cada un d’ells.
Per abordar el
treball de comunicació en el grup, l’especialista crea activitats
pensades des del joc, com una eina fonamental per a l’aprenentatge i el
desenvolupament. A través d’activitats lúdiques com el bingo d’animals, l’Oca
dels animals o el Lince, entre d’altres, els alumnes participen activament
mentre adquireixen habilitats de comunicació verbal i no verbal.
L’ús del joc com a mètode d’ensenyament és una eina eficaç per fomentar el desenvolupament del llenguatge, la interacció social i les habilitats cognitives. I no només ens permet que els alumnes adquireixin coneixements sobre els animals, sinó que també desenvolupen habilitats pragmàtiques com l’intercanvi de torns, l’expressió facial i gestual o la comprensió d’instruccions simples. A més, els jocs permeten adaptar les sessions per satisfer les necessitats individuals de cada alumne, mentre promovem el desenvolupament d’habilitats comunicatives essencials d’una manera divertida i motivadora.
Per poder treballar de manera més vivencial els animals, vam fer una visita junt amb els alumnes de Cicle Inicial al Zoo de Barcelona, on vam poder veure i parlar d’animals dels que parlàvem a l’aula i mai havíem vist en persona.
Va estar tota una experiència!
Està sent un tema ple d'aprenentatges i emocions!
Grup de Cicle Superior
braaavooo! molt bona feina!!👏👏👏
ResponElimina