Seguint amb el centre d'interès del grup de Cicle Mitjà, “El fons del mar”, al segon trimestre ens va visitar un personatge del mar molt i molt especial: "El Peix Irisat".
El vam rebre molt contents i ens va portar del fons del mar un mapa d'un tresor amagat!
Molt emocionats tot grup vam donar
les gràcies al Peix Irisat i vam sortir al jardí per trobar el tresor. El mapa ens va
portar fins l'hort de l'escola on vam trobar una capsa molt gran amb un peix
molt bonic, un llibre i moltes monedes de xocolata.
Carregats d'energia vam tornar a la classe per mirar el llibre. Quina sorpresa ens vam endur en veure que era el Conte de "El Peix Irisat", de Marcus Pfister: Un peix de colors molt bonic i amb unes escates molt brillants que són l'enveja de tots els peixos de l'oceà. Però... tot és la bellesa exterior? És clar que no!
Amb aquest conte hem treballat els valors de saber compartir, saber respectar als altres i la importància de tenir companys i bons amics.
Els objectius educatius que ens hem plantejat al llarg de les sessions han estat:
ü - Conèixer el conte del peix Irisat.
ü - Treballar les capacitats d'atenció i
escolta.
ü - Mantenir una actitud positiva d'escolta al
conte.
ü - Participar en la interpretació del conte.
ü - Conèixer vocabulari relacionat amb la mar.
ü -Valorar el fet de
compartir i de l'amistat.
ü - Fomentar l'interès pels
contes.
ü - Aprendre a cooperar i
treballar en equip durant les diferents activitats.
ü - Identificar els diferents
elements que formen part del fons marí i de la terra.
Per fer-ho, hem treballat amb la següent metodologia: Les activitats les hem adreçat els sis alumnes del grup de Cicle Mitjà i es treballen tant en grup com en petit grup.La unitat es treballa de forma global al segon i tercer trimestre i persegueix l'adquisició d'aprenentatges significatius.
- Les activitats estan interrelacionades amb la història del conte i cada activitat és de 30 minuts de durada aproximadament, depenent del ritme de feina i l'atenció de cada alumne.
- Les activitats les hem realitzat de forma repetida al llarg del trimestre i han estat:
- ACTIVITAT 1: Coneixem el conte de “El peix Irisat”.
Observació del conte en diversos audiovisuals com titelles, imatges, dibuixos animats, etc., en català i en castellà.
Per fer-ho hem treballat projectant els següents recursos audiovisuals:
- Conte animat amb so de Montse Oller.
- https://www.youtube.com/watch?v=pPh0x130hFI
- Audiocuento El Pez Arcoiris Vamos a la biblio.
- https://www.youtube.com/watch?v=ibUtC9M55TU
- Audiovisual de Titelles Teatre Tanaka.
- https://www.youtube.com/watch?v=A6zHGBMeMyo
- Videocuento amb pictogrames El pez Arcoiris.
- https://www.youtube.com/watch?v=J8vwu5CO80U
- ACTIVITAT 2: Observació del nom i dels colors.
Hem treballat la lectura global a través del reconeixement dels noms dels personatges i dels diferents colors així com la percepció visual i identificació dels colors.
A continuació teniu alguns exemples de les fitxes que hem treballat primer projectades amb el canó i després sobre paper:
- ACTIVITAT 3: Treballem les emocions.
Vam treballar les emocions com "trist" i "content": Quan està trist el peix irisat? Quan està content?
- ACTIVITAT 4: Contes i tauletes.
Vam dedicar vàries sessions a completar els continguts treballats a través
de llibres d'animals marins i a través d'aplicacions interactives amb les
tauletes.
https://clic.xtec.cat/projects/peix/jclic.js/index.html
Vam experimentar amb ampolles sensorials que contenien objectes i colors del mar com peixos i petxines.
- ACTIVITAT 6: Mural del mar. Exposició fotografies.
A l'hora de Plàstica hem realitzat vàries activitats per completat el mural del fons marí amb els personatges del conte. També hem creat un racó d'exposició a l'aula amb fotografies de les activitats que hem anat fent.
Ens ho hem passat molt bé descobrint i treballant a partir d'aquest conte d' "El peix irisat" i hem compartit moltes experiències que continuarem vivint al tercer trimestre.
Equip Cicle Mitjà
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada