A l'etapa de la Transició a la Vida Adulta (TVA) tenim una tradició molt esperada: "La Calçotada"
L'equip de la secció us explica tot el procés fina arribar a la gran diada:
- Com cada inici de curs, al setembre la Lupe, mare de l’Enric, ex-alumne de l’escola, ens va portar els calçots per poder-los plantar al nostre hort, i els finalistes de l’etapa de la TVA els van recollir per deixar-los a punt a la caseta de l'hort. Estem molt agraïts
a la Lupe per la seva generositat.
- El següent dia de Taller d'Hort tot el grup vam fer la plantada:
En primer lloc, per tal de plantar calçots vam preparar la terra adequadament, ja que ha d'estar ben llaurada i ben esponjosa. Hem hagut de fer els solcs, deixant una separació d'uns 70 centímetres entre un i altre. Va ser una feinada, però ens va quedar super bé!
- Durant tot el procés de creixement del calçot, de setembre al març els hem anat calçant i regant, constatant com s'anaven fent grans a poc a poc, amb ganes de que arribés el
dia de la calçotada per menjar-nos-els!
N'hem collit moltíssim i els hem deixat preparats per la setmana següent!
Durant tota la setmana hem estat preparant aquest gran esdeveniment:
- El dia de compres, dimarts, vam anar al Mercat de Sarrià, amb la llista per comprar els ingredients per fer la salsa i les postres.
- El dimecres a taller de Cuina vam fer la salsa pels calçots amb la nostra recepta de sempre, que queda boníssima. Us compartim la recepta per si us animeu:
També vam preparar de postres el Flam de Pinya que podeu trobar al Receptari Inclusiu, ens surt sempre molt bo i tenia una pinta... que ens va costar esperar al dia següent per menjar-nos-el!
Per fi va arribar el dijous 18 i tot el grup, ens vam distribuir les feines per poder gaudir del dia.
Aquest
any per la climatologia, amb risc de pluja i el fred que feia no vàrem poder fer la tradicional Calçotada a l'exterior i la vam haver de fer dins l'escola.
Vam fer els calçots al forn, així també vam aprendre una manera diferent de fer-los, i la veritat és que ens vam quedar molt bons.
Vam preparar-ho tot per dinar plegats a l'aula de la TVA1 i vam tenir un convidat especial, en Jordi Lobo, que
aquest curs és el seu últim any perquè es jubila, ens ho va explicar i va
respondre moltes qüestions que tenien els alumnes. Ens ha fet molta il·lusió
que vingués a dinar amb nosaltres i compartir la Calçotada amb ell.
Secció TVA
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada