A la classe del cicle Infantil aquest curs el nostre centre d'interès és “Els colors” i hem començat a treballar els quatre colors bàsics; els 3 primaris (Vermell, Groc i Blau) i 1 secundari (Verd).
El color està present en totes les coses que ens envolten i els nens hi són sensibles i el perceben molt aviat. La vida quotidiana i l'entorn immediat són plens d'oportunitats per buscar, mirar, trobar i experimentar amb els colors.
Els nens a la classe, amb experiències perceptives i
sensorials, aniran descobrint i coneixent els colors en les diferents activitats programades.
Aquestes activitats inclouran objectius i continguts de treball sobretot de les àrees de Llenguatge i comunicació i Descoberta de l'entorn i de forma transversal també inclouen aprenentatges de diferents àrees com la Descoberta d'un mateix i dels altres, l'Educació artística visual i cultural, el treball amb Noves tecnologies, Matemàtica i Educació dels valors.
-Identificar, adquirir i utilitzar vocabulari relatiu al nom dels colors (verbal o pictogrames).
-Identificar i diferenciar diferents colors (vermell, verd, blau, groc)
-Classificar elements segons el color: Classificar per colors a partir dels sentits, ja que utilitzen el sentit tàctil i visual, és útil per a desenvolupar la lògica en la etapa infantil, un dels objectius de l'Àrea de matemàtiques en aquesta etapa.
-Fer seriacions.
-Buscar similituds i diferències
El fet de treballar amb tots els colors alhora i no per separat fa que, mentre alguns infants aprenen i reconeixen primer el Groc, d'altres el Vermell, o el Blau, tot depèn dels seus interessos o gustos personals i permet ampliar el seu raonament lògic que es la base de totes les Àrees de coneixement.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada