Durant aquest curs el grup de Cicle Superior estem treballant de manera interdisciplinar ‘’La casa’’com a centre d'interès.
Conèixer els espais de la nostra casa i ser conscients de per a què fem servir cada espai, ens ajuda a mantenir una organització i ens permet entendre la importància de les rutines dins la nostra casa, en el nostre dia a dia. Al llarg del curs, els alumnes de Cicle Superior hem treballat les nostres cases i les dels nostres companys. Ho hem fet de manera transversal des de les diferents matèries a l'aula; visualitzant imatges, pictogrames, vídeos, cançons, fotografies i, fins i tot, de manera vivencial en algunes de les nostres cases.
Des de l'àrea de Medi i treballant aspectes de Percepció i Organització espaial, s'ha presentat el tema i s'ha treballat de manera més teòrica els espais de la casa i perquè fem servir cadascun en el nostre dia a dia. Hem creat un projecte que hem anomenat ‘’La Casa del Cicle Superior’’: un mural que hem omplert amb fotografies de les nostres cases.
En aquest mural hi ha els quatre espais bàsics de la casa: habitació, menjador, cuina i lavabo. Aquests espais els hem omplert amb les nostres fotografies, i a partir d'aquestes fotografies hem treballat amb pictogrames els objectes bàsics que hi tenim en cada espai. A l'habitació, el llit, l'armari, algun peluix..., a la cuina, la nevera, el microones, el forn..., al lavabo, el vàter, la dutxa o la banyera, la pica... i al menjador, el sofà, la televisió, la taula i cadires. Alhora que treballem l’organització espacial, també reforcem conceptes de cada espai de la casa, així com els objectes característics de cada un d’ells. A tots nosaltres ens ha emocionat molt explicar i ensenyar les nostres cases.
S’han
treballat, des dels espais més generals (habitació, cuina, lavabo,
menjador), als espais més específics (balcó, entrada, passadís,
pàrquing, terrassa) tot mencionant els objectes i conceptes de cada espai.
Des de l’àrea
de Matemàtiques hem treballat els nombres i les quantitats, de
manera totalment relacionada amb la casa i els seus objectes característics, alhora que treballàvem de manera directa el grafisme d’aquests
números i els conceptes i espais de la casa.
Des de l'àrea de Comunicació a l'aula també hem treballat la casa i els seus conceptes bàsics, des de l'expressió i la comunicació verbal. Cada sessió l'hem començat amb la cançó: ‘’Yo tengo una casita’’, la cantàvem i ballàvem tot gaudint-la.
Vam fer un petit mural per tenir a l’aula i poder-lo mirar sempre que ho necessitem. Amb aquest mural treballàvem, a part del vocabulari de la casa, la percepció i organització espaial; seguint les ordres dels professionals durant les sessions, havíem de col·locar uns personatges de la casa on tocava.
També hem treballat amb jocs coneguts com el Bingo, per continuar treballant conceptes i vocabulari de la casa d'una manera més dinàmica, tot respectant els torns i treballant l'atenció i la concentració.
Des de l'àrea
Plàstica hem treballat la casa des d'una perspectiva més dinàmica i
manipulativa. Hem començat a fer una maqueta de la casa, en la que han pogut
parlar de les nostres cases i plasmar en imatges i pictogrames els diferents
espais de la casa. Més endavant veureu el resultat a les nostres xarxes!
Per tal de complementar tota aquesta feina, vam demanar col·laboració a les famílies, no tan sols perquè ens facilitessin
fotografies per poder treballar de manera més vivencial les cases a
l’aula en la realització del mural, sinó que també els vam demanar si podíem
anar a visitar un matí casa seva.
Hem anat a dues cases, i ha estat tota una experiència! Gràcies a les famílies que ens heu rebut a les vostres
cases i ens heu ensenyat els espais tot passant una bona estona.
Està sent un tema molt interessant i ple
d'aprenentatges i vivències emocionants!
Grup de Cicle Superior
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada