Aquest curs, a l'aula de Secundària, durant el segon i tercer trimestre, hem treballat entorn el tema de "La família".
La família és el lloc
on creixem, on aprenem a ser qui som, amb qui formem la nostra personalitat i
el pilar fonamental del nostre entorn emocional. La família, és qui ens cuida,
ens procura protecció i seguretat física i emocional. És per tant l’entorn, les
persones, amb qui els nostres alumnes es troben més fortament vinculats i
creiem que això afavoreix el treball a l’aula de diferents continguts i
conceptes perquè parteix de una realitat significativa per ells i elles.
Creiem important, que
l'alumnat de Secundària, coneguin i reflexionin sobre la
seva realitat familiar i alhora, al treballar-ho en el grup, observin
diferents realitats familiars, més enllà de l’estructura pròpia i/o la
tradicional.
Així, els principals
objectius de les sessions de treball s’han emmarcat a l’Àrea de Medi Social i
Cultural, però és un treball multidisciplinari que ens ha permès treballar des
de diferents àrees i continguts de diverses competències. Principalment:
- Competència
Comunicativa lingüística i audiovisual: fomentant el llenguatge oral i escrit i
la interpretació de informació i conceptes.
- Competència
Artística i Cultural: amb la realització d’un arbre genealògic per conèixer el
parentesc que ens uneix amb els diferents membres de la família i la
representació gràfica de la pròpia família.
- Competència
Social i Ciutadania: en la realització d’activitats centrades en conèixer la pròpia
família i les diferents estructures familiars dels Companys d’aula.
- Competència d’aprendre a aprendre.
Els objectius
principals treballats a les sessions han estat:
- Identificar
la família com a forma d’organització social. Definir conjuntament el terme i
els valors que se’n deriven: amor, cura i protecció.
- Reconèixer
els membres que formen una família i el seu parentiu (fill, pare, mare, germà,
cosins, tiets, àvis...).
- Conèixer
el nom de les persones amb les que convivim i el dels familiars de fora de la
llar amb qui tenim més vincle i el parentiu que ens hi uneix.
- Respectar
els diferents tipus de família.
- Conèixer
els orígens de la pròpia família i la dels companys d’aula.
- Conèixer que és un arbre genealògic, les diferents representacions gràfiques i construir-ne un de propi.
A continuació podeu
veure alguns exemples de les activitats que hem anat realitzant a l’aula:
El treball del vocabulari entorn la estructura de la família i els parentius. De manera oral i escrita, reforçant la lectura i escriptura, segons les capacitats de cada alumne.
Grup de Secundària
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada