Passa al contingut principal

TVA: VIATGE A GIRONA

Aquest curs, el grup de TVA hem anat de viatge de fi de curs a la ciutat de Girona.

Les setmanes prèvies al viatge vam estar enllestint els preparatius, parlant-ne conjuntament. Vam estar veient entre tots les informacions més genèriques del viatge (dates, ubicació, medi de transport, hotel…) i l’itinerari detallat amb les sortides i activitats de cada dia. Ja sabent que estaríem tres dies i dues nits, i que es tractaria d’un viatge de turisme per la ciutat, vam fer una pluja d’idees de les coses que caldria portar a la maleta i a la motxilla.

Aquest viatge estaria directament relacionat amb el tema que vam treballar a l’escola durant la setmana cultural “el cinema”. Per tant, una visita al museu del cinema i anar a veure una pel·lícula al cinema no podrien faltar.

1r dia:

Vam sortir de l’escola a les 10.15h i vam marxar directes cap a Girona amb la furgoneta. Estàvem tots molt contents i impacients per arribar. Només arribar ens van atendre a la recepció de l’Hotel Ultonia i ens van donar les targetes de les habitacions, la 705 pels nois i la 709 per les noies. Així que vam aprofitar per pujar a veure les habitacions, deixar i desfer les maletes i triar els llits.  Seguidament vam sortir a la terrassa de la cafeteria Eiximenis, a demanar uns refrescos i dinar els entrepans que portàvem de l’escola.

Després de dinar vam pujar a les habitacions a descansar una estona, ja que després baixaríem a fer un petit berenar a la plaça de la Constitució i a visitar el museu del cinema que està allà mateix. El museu del cinema “Col·lecció Tomàs Mallol” ens va agradar molt a tots. Es tracta d’una exposició de diferents objectes del cine, i ens vam quedar tots fascinats de veur ecom eren les primeres projeccions del cinema, i com aconseguien projectar diferents imatges en moviment. A la segona planta, els nois i noies de la TVA van identificar alguns dels aparells que vam treballar a la setmana cultural a l’escola, entre aquests, el taumàtrop.

Al sortir del museu, va començar a ploure i per tant vam decidir anar a sopar a les instal·lacions de l’hotel. Estàvem tots molt cansats del primer dia a la ciutat així que vam anar directament a dormir després de sopar.

2n dia:

Dijous al matí vam esmorzar a  la cafeteria Eiximenis, i després vam poder passejar per la ciutat tot i la previsió que hi havia de pluja. Abans de dinar vam anar a buscar la furgoneta per anar al centre comercial Espai Gironès, on dinaríem, aniríem a mirar botigues per comprar algun record del viatge i després aniríem a veure una pel·lícula al cinema. La pel·lícula la vam triar prèviament entre tots, i va ser un encert. El títol de la pel·lícula és “Vaya vacaciones”, és una comèdia molt divertida i us la recomanem!

Després de la tarda de cine, estàvem tots molt cansats i vam tornar a l’hotel a descansar una estona a les habitacions, per després poder-nos arreglar i anar a sopar. Vam anar a sopar a un restaurant al costat de l’hotel, al Croak’s Girona, ens va agradar molt. Després vam pujar a la terrassa de nit que tenen a l’hotel, on posaven música, vam demanar uns còctels sense alcohol i vam poder gaudir d’una nit fantàstica.

3r dia:

El darrer dia vam preparar les maletes i vam sortir a esmorzar a la cafeteria de sempre. Vam voler aprofitar el dia assoleiat que feia i vam anar passejant fins la gelateria Rocambolesc, la gelateria del Celler de Can Roca a Girona. Ens vam demanar uns gelats boníssims i vam anar a menjar-los a la plaça de la independència, aprofitant el bon temps que feia.

Més tard vam carregar les maletes a la furgoneta, vam parar a dinar una hamburguesa i ens vam posar de camí a Barcelona.

Aquest viatge ha estat una experiència única, on hem pogut compartir moltes anècdotes i moments divertits, on els alumnes han pogut posar en pràctica molts dels conceptes que treballen en el seu dia a dia a l’etapa de la transició a la vida adulta, com comprendre el que suposa conviure amb altres, a planificar el dia segons el temps que fa o l’estat d’ànim dels companys, a prendre decisions conjuntament, a cuidar i respectar els espais i a ser respectuosos amb els altres.

Tant els professionals com l'aumnat que han participat en aquest viatge hem tornat molt satisfets i contents amb l’experiència, ha estat molt enriquidor poder compartir tots junts moments en un context diferent a l’escola.