Passa al contingut principal

ELS ANIMALS DE LA GRANJA - CICLE INFANTIL

Aquest curs els nens de la classe de Cicle Infantil, com a centre d’interès, hem treballat els animals de la granja. És una temàtica que resulta especialment interessant per experimentar sobretot en edats primerenques. “Els animals de la granja” és un centre d’interès que es troba inclòs en l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural on també es treballen de manera transversal les següents àrees:

1- Àrea descoberta d’un mateix i dels altres, manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
2- Àrea descoberta de l’entorn natural.
3- Àrea d’intercomunicació i llenguatge (llenguatge visual i plàstic i llenguatge matemàtic).
4- Àrea digital.

Durant aquest curs hem fet el treball per competències:

Competència del coneixement i interacció amb el món físic
Aquesta competència suposa la capacitat d’entendre l’entorn, orientar-se en ell i la relació de l’alumne amb l’entorn. Es treballa plantejant aspectes sobre els animals donant resposta amb treballs d’observació i experimentació.

L’objectiu treballat a l’activitat d’hipoteràpia ha sigut anomenar i identificar alguna part del cos de l’animal.         


Competència social i ciutadania
Hem compartit amb les famílies, emmarcat en el projecte de comunitat d’aprenentatge, els projectes de la classe per enriquir el centre d’interès. Hem realitzat un treball a casa família-alumne per a posteriorment fer un treball conjunt a l’entrada de l’escola.

L’objectiu treballat a l’aula ha estat identificar els animals treballats en un dibuix, fotografia, pictograma o amb llenguatge oral.


Competència comunicativa lingüística i audiovisual
L’objectiu és aconseguir competència comunicativa dels alumnes, considera l’idioma com un instrument de comunicació.

L’objectiu treballat a l’aula de logopèdia és relacionar la imatge de l’animal amb el so (onomatopeia) i ampliar el vocabulari comprensiu i expressiu de l’alumne.


Competència digital
Es considera com una capacitat bàsica transversal. És la capacitat d’utilitzar alguna tecnologia de la informació i de la comunicació en les tasques de l’escola. Experiències amb diferents recursos digitals com la tauleta amb diferents aplicacions d’animals de la granja.

L’objectiu treballat a l’aula ha sigut assenyalar l’animal treballat davant la demanda de l’adult.


Competència comunicativa artística
És l’ús de diferents tècniques artístiques per expressar i comunicar. Busca desenvolupar el gust estètic, fomentar la creativitat i la seva imaginació.

L’objectiu treballat a l’aula ha estat anomenar i/o identificar els colors dels animals.


Competència matemàtica
Iniciació a les grafies quantitat 1 i 2. Es relaciona amb la capacitat activitat mental com la comparació, selecció, estructuració, predicció o seqüenciació de passos per a dur a terme una activitat.

L’objectiu treballat a l’aula ha sigut relacionar el nombre 1 i 2 amb la quantitat.


Competència aprendre per aprendre
És una competència que es relaciona amb el desenvolupament personal.

L’objectiu treballat ha estat anomenar i/o identificar els animals treballats: porc, vaca, gallina, conill, cavall, ovella, pollet i ànec.


Durant el curs els alumnes han gaudit molt del centre d’interès, ja que els animals de la granja són motivadors per a ells. Hem pogut treballar molts aspectes curriculars tant a l’aula com fora d’ella; també mitjançant el joc.

Esperem que us hagi resultat interessant i que gaudiu de les fotos.


Equip Cicle Infantil

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada