Passa al contingut principal

Rinxols d'Or i els Tres Ossos – Cicle Mitjà

Aquest curs en el cicle mitjà, hem estat treballant l'emocionant centre d'interès basat en el clàssic compte "Rinxols d'Or i els Tres Ossos". Aquest centre d'interès no sols ha permès explorar una història fascinant, sinó que també ha proporcionat múltiples oportunitats per a desenvolupar habilitats clau en vocabulari, categorització, relacions entre objectes, col·laboració, comunicació i habilitats socials.

Els objectius principals del centre d'interès són:
  • Descobrir i ampliar el vocabulari relacionat amb les formes i les mesures.
  • Categoritzar segons diferents mesures i/o formes.
  • Establir relacions entre objectes quotidians i les diferents formes.
  • Fomentar el treball col·laboratiu entre companys.
  • Incrementar la intenció comunicativa i la participació.
  • Desenvolupar la capacitat d'escolta, espera i respecte del torn de paraula.
  • Ampliació del Vocabulari.
Vam començar la nostra aventura amb una lectura, mitjançant pictogrames, i la visualització d'un vídeo del conte "Rinxols d'Or i els Tres Ossos". Durant la lectura, hem ressaltat i posat èmfasi en paraules relacionades amb formes, temperatura o tacte, com "gran", "mitjà", "petit", "calent", "temperat", "fred", "tou" i "dur". Això no sols ha ampliat el seu vocabulari, sinó que també ha millorat la seva comprensió de les descripcions dels objectes en la història.




Així doncs, s'ha treballat de la següent manera:

- Categorització de Formes i Mesures

Utilitzant la temàtica de les tres grandàries (gran, mitjà i petit) presents en la història, s'han realitzat activitats de categorització. Hem treballat amb objectes de diferents grandàries i formes, classificant-los en les categories adequades. Per exemple, a través d'una nina de diferents grandàries, els alumnes les han classificat com a "gran", "mitjana" o "petita".




- Relacions entre Objectes i Formes

Per a poder establir relacions més significatives entre objectes quotidians i les seves formes, s'ha realitzat una activitat de "cerca del tresor a l'aula". Els estudiants van buscar objectes que coincidissin amb les formes i mesures vistes en la història. Per exemple, van buscar una cosa rodona com el plat de papà os, una cosa tova com el llit de Rinxols d'Or, i una cosa petita com la cadira de mamà os. Aquesta activitat va fer que els conceptes fossin més tangibles i rellevants per a la vida diària.



- Diferenciació entre fred, temperat i calent

En aquest cas, utilitzant la temàtica dels tres plats de sopa (fred, temperat i calent) presents en la història, s'han realitzat activitats més vivencials. Ens hem animat a tocar diferents gots amb aigua, on cadascun tenia una temperatura diferent. Una vegada identificat hem posat el pictograma corresponent al costat de cada got.






- Treball Col·laboratiu

Fomentar el treball col·laboratiu ha sigut una part integral del nostre centre d'interès. Per a aconseguir aquest treball col·laboratiu, hem creat entre tots, en la classe de plàstica, el paisatge amb la casa dels tres ossets i els tres ossets.




El centre d'interès "Rinxols d'Or i els Tres Ossos" ha tingut un impacte notable per a nosaltres. Hem ampliat el vocabulari relacionat amb formes, temperatura o tacte, millorat les nostres habilitats per a categoritzar objectes i entendre les relacions entre ells. El treball col·laboratiu ens ha ajudat a treballar relacionant-nos amb els altres companys. A més, hem incrementat la nostra participació i capacitat comunicativa, i hem desenvolupat habilitats essencials d'escolta i respecte.

El conte ha estat una eina increïblement efectiva per al nostre aprenentatge integral. En combinar el desenvolupament del vocabulari, la categorització, la comprensió de les formes, el treball col·laboratiu, i el desenvolupament d'habilitats comunicatives i socials, hem creat un entorn educatiu ric i estimulant. Durant el curs hem gaudit molt del conte i de les activitats realitzades.

Esperem que us agradi i gaudiu molt de les fotos!


                                                                                                                                            CICLE MITJA

Comentaris