Passa al contingut principal

ELS ANIMALS - SECUNDÀRIA

Aquest curs el grup de la Secundària treballa com a centre d'interès, "Els animals". Més específicament els tipus d'animals segons la seva alimentació (carnívors, herbívors o omnívors) i conèixer i classificar segons si són terrestres o marítims.

Els animals, en l'educació, són un element important de desenvolupament per a l'alumnat en tots els aspectes: cognitiu, físic i emocional. La interacció amb aquests i el seu coneixement més en profunditat, fan que els nens i nenes desenvolupin una gran sensibilitat cap a la naturalesa i la vida.

A més, és natural que els nens i nenes tinguin una tendència innata a empatitzar amb els animals; i és per això que cal aprofitar aquest interès per a promoure en ells la seva dimensió més intuïtiva, això és el seu centre d'activitat emocional.

Per tant, el coneixement dels diferents animals, la seva cura, la seva alimentació i els tipus que existeixen, creen de manera instintiva en l'alumnat conceptes rellevants que han de desenvolupar com a persones. És a dir, afavoreix el desenvolupament de l'empatia, la connexió amb les necessitats que tenen els altres, l'expressió de les seves pròpies necessitats i l'atenció que se'ls pot donar a aquestes.

Així doncs, conèixer més en profunditat els animals és una gran oportunitat per als alumnes de Secundària de continuar creixent tant a nivell cognitiu, físic i emocional i despertar la seva curiositat per la naturalesa.

Aquest centre d'interès es treballarà en el transcurs de l'assignatura de Coneixement del Medi, on els objectius proposats són:

- Classificar els animals segons el tipus d'alimentació.

- Conèixer les característiques dels animals carnívors.

- Conèixer les característiques dels animals herbívors.

- Conèixer les característiques dels animals omnívors.

- Classificar els animals segons si són terrestres o marítims.

- Conèixer les característiques dels animals terrestres.

- Conèixer les característiques dels animals marítims.

Per aconseguir aquests objectius, els alumnes de la Secundària han començat coneixent i treballant els diferents tipus d'alimentació dels animals i veient exemples. 

Una de les primeres activitats que vam fer va ser escollir el nostre animal preferit, per després aprendre més coses d'ell en profunditat. A més, gràcies a la realitat augmentada vam poder fer aquestes fotos amb l'animal escollit: 

Han començat a aprofundir en els animals carnívors, i han estat preparant un mural per l'aula.
 El Gregori ha fet el títol per aquest mural.



A més, tot el grup ha participat en la confecció del mural. Com podeu veure han fet un bon treball en equip. 



Entre tots vam decidir quins animals carnívors posaríem al mural: el lleó, el llop, la guineu i el tigre van ser els escollits. Cada alumne es va encarregar de pintar-ne un. 


Després vam començar a treballar els animals herbívors. Ja estem començant a fer el segon mural:

A més, els animals, com a centre d'interès, es treballen en les diferents assignatures de la Secundària. Com el Javier, la Sofia i el Bernat que estan treballant les lletres i aprenent a reconèixer i escriure diferents noms d'animals:


El Gregori, el Daqian i la Sofia en la tarda de tauletes treballen les associacions i classificacions a través dels animals i els encanta!


I a l'hora de Matemàtiques realitzem sumes d'elefants, tigres, camells o ovelles:


Als alumnes de Secundària ens encanta aquest tema i esperem aprendre moltes coses noves sobre el món animal, us les anirem explicant! 

Grup de Secundària

Comentaris