Aquest curs el grup de la Secundària treballa com a centre d'interès, "Els animals". Més específicament els tipus d'animals segons la seva alimentació (carnívors, herbívors o omnívors) i conèixer i classificar segons si són terrestres o marítims.
Els animals, en l'educació, són un element important de desenvolupament per a l'alumnat en tots els aspectes: cognitiu, físic i emocional. La interacció amb aquests i el seu coneixement més en profunditat, fan que els nens i nenes desenvolupin una gran sensibilitat cap a la naturalesa i la vida.
A més, és natural que els nens i nenes tinguin una tendència innata a empatitzar amb els animals; i és per això que cal aprofitar aquest interès per a promoure en ells la seva dimensió més intuïtiva, això és el seu centre d'activitat emocional.
Per tant, el coneixement dels diferents animals, la seva cura, la seva alimentació i els tipus que existeixen, creen de manera instintiva en l'alumnat conceptes rellevants que han de desenvolupar com a persones. És a dir, afavoreix el desenvolupament de l'empatia, la connexió amb les necessitats que tenen els altres, l'expressió de les seves pròpies necessitats i l'atenció que se'ls pot donar a aquestes.
Així doncs, conèixer més en profunditat els animals és una gran oportunitat per als alumnes de Secundària de continuar creixent tant a nivell cognitiu, físic i emocional i despertar la seva curiositat per la naturalesa.
Aquest centre d'interès es treballarà en el transcurs de l'assignatura de Coneixement del Medi, on els objectius proposats són:
- Classificar els animals segons el
tipus d'alimentació.
- Conèixer
les característiques dels animals carnívors.
- Conèixer
les característiques dels animals herbívors.
- Conèixer
les característiques dels animals omnívors.
-
Classificar els animals segons si són terrestres o marítims.
- Conèixer
les característiques dels animals terrestres.
- Conèixer les característiques dels animals marítims.
Per aconseguir aquests objectius, els alumnes de la Secundària han començat coneixent i treballant els diferents tipus d'alimentació dels animals i veient exemples.
Una de les primeres activitats que vam fer va ser escollir el nostre animal preferit, per després aprendre més coses d'ell en profunditat. A més, gràcies a la realitat augmentada vam poder fer aquestes fotos amb l'animal escollit:
El Gregori ha fet el títol per aquest mural.
Grup de Secundària
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada