Avui poseu els cinc sentits perquè parlarem de l’educació sensorial i més concretament del sentit de LA VISIÓ.
És un aspecte molt important en el desenvolupament del nen ja que el primer contacte que fem amb l’entorn és a partir dels sentits. A partir d’aquí, és el desenvolupament posterior de les capacitats cognitives i motores.
Avui proposem l’educació dels sentits basada en l’exercitació multisensorial i interactiva i en la concreció d’una metodologia de l’educació sensorial. En els grups de CI i CM podem fer una sèrie d’activitats relacionades amb els diferents nivells de coneixement o domini del sentit que volem treballar.
- Proposta d'activitat: ESTIMULACIÓ VISUAL
Basant-nos en els Centres d’interès del Cicle Inicial (fruites) i Cicle Mitjà (animals) agafar una sèrie de fruites, o també poden ser animals de joguina que tinguem per casa per treballar la estimulació visual.
OBJECTIU: Reconèixer diferents grandàries (gran-petit) i els diferents colors.
DESENVOLUPAMENT:
- Coneixement. Identificació. L’educador/a manipula diferents fruites de diferents mides i colors (poma, raïm, meló, plàtan, maduixa, mandarina…)
- Exercitacions. Domini. L’educador/a manipula diferents fruites i ensenya quines són grans i quines són petites. Després classifica els objectes en grans i petits o bé pel seu color.
- Memòria. A curt termini: Després de l’explicació els infants han de buscar una fruita petita i una fruita gran. Passat uns dies han de trobar la fruita amb la grandària demanada.
- Agudesa. Trobar fruites de color vermell.
- Aplicació. En un temps determinat endreçar les fruites de gran a petit.
---------------------------------------------------------
Hoy poner los cinco
sentidos porque hablaremos de la educación sensorial y más concretamente del
sentido de LA VISIÓN.
Es un aspecto muy
importante en el desarrollo del niño ya que el primer contacto que hacemos con
el entorno es a partir de los sentidos. A partir de aquí, es el desarrollo
posterior de las capacidades cognitivas y motoras.
Hoy proponemos la
educación de los sentidos basada en la ejercitación multisensorial y
interactiva y en la concreción de una metodología de la educación sensorial. En
los grupos de CI y CM podemos hacer una serie de actividades relacionadas con
los diferentes niveles de conocimiento o dominio del sentido que queremos
trabajar.
- Propuesta de actividad: ESTIMULACIÓN VISUAL
Basándonos en los
Centros de interés del Ciclo Inicial (frutas) y Ciclo Medio (animales) coger una
serie de frutas, o también pueden ser animales de juguete que tengamos por casa
para trabajar la estimulación visual.
OBJETIVO: Reconocer diferentes
tamaños (grande-pequeño) y los diferentes colores.
DESARROLLO:
- Conocimiento. Identificación. El educador / a manipula diferentes frutas de diferentes tamaños y colores (manzana, uva, melón, plátano, fresa, mandarina ...)
- Ejercitaciones. Dominio. El educador / a manipula diferentes frutas y enseña cuáles son grandes y cuáles son pequeñas. Después clasifica los objetos en grandes y pequeños o bien por su color.
- Memoria. A corto plazo: Después de la explicación los niños deben buscar una fruta pequeña y una fruta grande. Pasado unos días deben encontrar la fruta con el tamaño pedido.
- Agudeza. Encontrar frutas de color rojo.
- Aplicación. En un tiempo determinado ordenar las frutas de mayor a menor.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada